Rækkefølge: sandspartel/filt af vægge og lofter

I vores hus skal vægge og lofter fuldspartles samt have filt på. Vi vil gerne have en maler til at ordne lofterne og selv klare væggene. De to malere jeg har talt med anbefaler forskellige fremgansmåder af vores situation:

Maler 1: Det er bedst at spartle både loft og vægge først og så sætte filt på bagefter.

Maler 2: Man kan sagtens spartle og sætte filt på lofter først og så spartle osv væggene bagefter.

Nogen meninger om dette?

Mvh,
Klaus
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan gøre begge dele, det er et spørgsmål om hvad man synes er nemmest....

Fordel maler 2:
Man bevæger sig "nedad" - Hvis man starter med at færdiggøre loftet, så kan man male det uden at skulle dække væggene af, da man alligevel skal ordne dem efterfølgende.

Fordel maler 1:
Man laver alt det "beskidte" i en arbejdsgang, inden man sætter filt op og maler - ligeledes i lange arbejdsgange. Og hvis man starter med at male loftet - ja så opnår man samme resultat som maler 2, da man jo skal male væggene alligevel.

Jeg har personligt fuldspartlet, slebet, filt'et, grundet og malet 140 m2 både vægge og lofter. Megasygt arbejde - hader alt det slibearbejde - men efter min smag er det sliddet værd

Mvh.
Mugge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også