Bøvl med modem og router...

Hej alle.

Jeg har noget bøvl med vores internet.

Vores Speedsteam modem og Netgear-router er begyndt at drille mig her på det sidste.

Bedst som man sidder og surfer, lukker nettet ned.

Modemmets DSL-lampe lyser, men ikke Internet-lampen, som den plejer ????

Nogen med en god ide eller løsning ????

_____________
Ole Nielsen
Hus fra 1917 - Alfa 33 fra 1988
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ole,

det er "normalt" enten indstillingerne på din lokale PC der er bøvl med, ELLER noget hos din provider. Udstyret laver sjældent "huller" i forbindelsen, men konfiguartionen kan gøre det. Især netgear routere skal notorisk ofte opdateres. Kig evt. efter firmware opdatereinger til din router poå nettet.

Prøv evt at have starte en kontinuerlig "ping" fra din PC til din provider (TDC, telia, hve, det nu måtte være), og se om der er udfald her, næste gang du har problemet. Prøv dernæst med at pinge din router gange efter igen.

Hvis du får dårligt svar fra provider, men godt fra router, så ligger problemet nok hos din provider ller hans hardware. Hvis du får dårligt svar fra provider OG router, så ligger problemet i din ende.

Hvordan du skal løses problemet afhænger så af om det ligger hos dig eller din provider.
Hej Ole.

Hvis modemmets DSL lampe lyser, betyder det at der er "hul" igennem til centralen.

Jeg vil foreslå at du opgradere din netgear router til version 1.0.9 eller 1.09 (kan ikke lige huske hvad den nøjagtige version hedder, men det er noget i den stil).

Jeg er tekniker hos TDC, og har i det sidste lange stykke tid oplevet flere bruger, der melder at forbindelsen forsvinder, og kommer tilbage efter 10 - 40 min. - de3m jeg har talt med har opdateret deres firmware til ovenstående versions nummer, herefter har der ikke været problemer.

Du kan evt. også ringe til fejlservice / helpdesken for at få sat en overvågning af din forbindelse op, og efter 3 - 4 dage eller sådanne noget, kan du få af vide om forbindelsen har talt op i ES (fejlsekunder = gensendelse af data pakkerne) // SES (alvorlige fejlsekunder = ingen gensendelse af data pakkerne) // US (fejlsunder hvor modem / central også kaldet en DSLAM) melder fejl.

Håber du kan bruge nedenstående til noget.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med at fortælle hvordan du opdatere firmwaren i routeren.. sad
Hejsa, og tak for svar.....

Jeg har nu hentet firmwaren - det er en .chk-fil ..... jeg aner ikke hvad jeg skal gøre af den nu ?????

_____________
Ole Nielsen
Hus fra 1917 - Alfa 33 fra 1988
Hej igen Ole.

Jeg er jo ikke en mester, så jeg kan kun henvise til TDC's egen hjemme side:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5907

Supporten omfatter opsætning af udstyr til opkobling til internet. Under opsætningen af trådløse routere kan kryptering slås til.
Supporten omfatter også hjælp til opgradering af driver/firmware, hvis den er godkendt af TDC.
Opsætning og fejlretning af access (dialer eller LAN) på 1 pc.
Bestil Support på CPE ved at ringe 80 80 80 47

Håber det kommer til at fungere for dig.

Vh.

Henrik H.
vi havde samme problem,men det var den udendørs ledning der hænger på vægen der var ustabil forbindelse i,fik den skiftet og så var alt godt igen.ved selvfølgelig ikke om du har frit hængene/liggende ledning nogen steder

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Annonce
jeg har den samme router, jeg har også problemer med at den laver huller i nettet, men i mit tilfælde er det netkablet fra routeren til pc´en der er irriterende, det er porten i routeren der ikke virker optimalt.


 

Hej, og tak for svarene....

Tdc kommer onsdag og kikker på vores udendørs-ledning, da TDC tror det måske kan være den der driller, da der også er kommet knas og støj på vores telefon-forbindelse....

--> grossmann: vores pc og bærebare kører trådløs ;o)

_____________
Ole Nielsen
Hus fra 1917 - Alfa 33 fra 1988
trådløs ind til huset.. ?? det er da ikke gennem TDC.. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis