Flytte sand/beton ifbm. med fjernelse af pool ?

Hej Gutter,

jeg står med en opgave jeg troede jeg kunne betale mig fra.. Men ikke til de ublu priser havemænd vil have idag.

Jeg skal derfor fjerne en pool (på over 70 m3) af beton (ca. 30-40 tons vil jeg tro). Poolen ligger i baghaven, og jeg kan derfor IKKE få store maskiner ind til arbejdet (bobcat, minilæsser og havetraktor er ok).

Mine spørgsmål er derfor:
Hvordan kan jeg bedst:
1) Bryde poolen op i overkommelige stykker jeg kan smide på min trailer og køre bort ? Her tænker jeg mest på arbejds værktøjer og metoder.
2) Fylde sand i hullet (antager det er det billigste at fylde med, ud over mit haveaffald, men det har jeg altså IKKE 60 m3 af) ? Jeg tænker her på om jeg måske kan købe eller leje en sandpumpe et eller andet sted så jeg slipper for at skulle køre 100+ tons sand på trillebør om i min baghave. Det har jeg hverken tid eller kræfter til.

Projektet må meget gerne koste under kr. 50.000 inklusive alle materialer ol. da jeg selv lægger arbejdskraft til. Dvs. hvad kan også betale sig mht. at leje/købe udstyr, og evt. sælge/købe brugt ? Småting som græs og fliser skal ikke medtages i beregningen... Bare poolen.

Kan man evt. lade betonstykkerne blive liggende i jorden, efter man har brudt dem op ? Eller vil det være ulovlig/upraktisk at gøre ? Jeg skal ikke betale kilopris for at fjerne betonen da genbrugspladsen tager imod beton i min kommune, men jeg SKAL dog køre den til genbrug, og det er jo også mange tons at skulle flytte, især da jeg kun har en 500kg trailer at flytte på.

Erfaringer og forslag er MEGET velkomne
Hej Gutter, jeg står med en opgave jeg troede... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg ser din sidste skuffede bemærkning tænker jeg, at du i stedet for at vælge en simpel "tung" løsning - i stedet havde valgt at spørge en proff. som du jo i givet fald skulle leje sandpumpen hos, og så udførte projektet efter din egen model. Herefter kunne du med rette viderebringe en erfaring. At jeg hidtil ikke har givet lyd fra mig i denne tråd er alene, at da jeg havde noget tilsvarende, var det væsentligt mindre, og der kunne komme en kraftig maskine (rendegraver), som bare var i stand til at vælte de gamle vægge, og fylde hullet op. Da jeg var meget yngre, og ikke gad læse lektier sagde min far altid, at man altid kunne blive teglgravsarbejder - siden efter tarige lejemål af diverse bobcat - minigraver osv. har jeg måttet sande, at selvom det ligner legetøj er der en verden til forskel, om man får den rette udnyttelse af sådant udstyr - så den dybeste respekt for de proffer, som bare håndterer f.eks. en graver, og har en fuldstændig jævn overflade - og videre til næste - mens jeg kan kigge ud over vesterhavet i oprør, og "lige glatte ud med en skovl" - bare et eks.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

jeg tror at.... hvis jeg havde sådan en skulle fjernes, havde jeg fået fat i en sprængningsekspert
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis