Udgravning kælder

Lægger lige mit spørgsmål som en ny tråd, efter velmenende råd fra Håndværkeren smile
Og så må man bare håbe, at jeg er bedre til at grave end at gebærde mig i dette forum.......

_________________________________________________________________
Hej

Jeg står overfor en større renovering af en kælder i en bungalow fra 1943, og har læst en masse interessante indlæg i dette forum!
Jeg har ingen umiddelbare problemer med fugt i kælderen, som i parentes bemærket ligger ca. 150 cm. under terræn.
Min plan er at grave ca. 60 cm ud, så jeg kan få ca. 30 cm yderligere højde i kælderen - er de 60 cm. for meget/lidt?
Er det meget uhensigsmæssigt, at udskyde "Projekt Omfangsdræn" til senere d.v.s. gøre hele projektet færdigt indefra og så evt. senere grave ud til omfangsdræn?
Mit "problem" er, at kælderen gerne skulle være færdig så hurtigt som muligt, da jeg skal bruge et rum til beboelse i.f.m. snarlig familieforøgelse.....:razz:

Håber på et par gode ekspertråd!
Mvh Chop
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Chop.

Velkommen til.

Prøv at søge på ordet "omfangsdræn" i den lille søgeboks, der gerne skulle stå heroppe til højre, så skal du bare se løjer.

Og tag dig ikke af, at du som ny bruger bliver mere eller mindre overfaldet af et par "gamle" brugere. Og lad dig ikke imponere af antallet af andre brugeres indlæg, mange af indlæggene indeholder nemlig ikke andet end sure opstød og sure irettesættelser, bare fordi en helt ny bruger er kommet til at lave en enkelt lille fejl biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hvis du har et eksisterende omfangsdræn, så skal den lægges dybere. Gå dit fundament langt nok ned? Du skal også have lidt mere end 30cm til dit nyt gulv. Afretningslaget, isolering plus beton. Bagefter vist nok en gulv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis