Guider til lav-det-selv

Hej

Var det ikke en ide med en forum gren hvor folk kan oploade guider med billeder og beskrivelser af de ting de har lavet. Ikke noget andre behøver at kommentere på, men bare en slags projektbeskrivelser og hvordan gik det fra nogle der selv har haft fingrene i mulden.

Jeg deltager i et mc-forum også forum.svrider.dk hvor man har dette - det er en god vidensdeling og inspirator at se hvordan folk i virkeligheden er slupper omkring tingene.

Blot et forslag. I øvrigt tag for et godt forum hvor jeg har fået meget inspiration, men først lige selv tilmeldt mig.

Mvh. Anders

Anders - handyman in spe

Projekter pt:
- inddragelse af integreret garage til beboelse
- opsætning af havehegn
- bygge værksted og overdækket terrasse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders

Det er også et stort ønske hos os! Hvornår det kan lade sig gøre ved jeg ikke, men AllanE arbejder på det.

Mvh. JørgenE
Rigtig glimrende ide Anders.
Jeg har selv været fortaler for en lignende ide i en bilklub, hvor det dog ikke kunne blive til noget pga en uduelig hjemmeside.
Hvis man lavede det i en en blogform. kunne andre jo kommentere og komme med forslag osv.????
Jeg havde så yderligere den krølle på mit forslag, at klubben skulle en gang imellem lade en sagkyndig tage ud til udvalgte projekter og lave en lille reportage om det.
Dette blot til evt. inspiration! :-)

Alene din efterskrift på dit indlæg, hvor du remser igangværende projekter op er en glimrende ide, jeg nok vil efterabe!! :-)

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Det bliver jo så til en WIKI (What I Know Is..) for lav-det-selv'er, eller?

("En wiki er en webside hvor enhver ved hjælp af en browser kan oprette, vedligeholde og forfatte webdokumenter og websider i samarbejde med andre. En wiki sætter grupper i stand til at organisere og dele indhold og viden på en organisk og fri måde, og gør det muligt at planlægge og dokumentere deres daglige aktiviteter.
En wiki kan også bruges som et intranet hvor medarbejdere kan bidrage med indhold i et samarbejde, og derved erstatte et traditionelt webmaster-vedligeholdt intranet")

Mogens
Ja, jeg synes også at det er en super ide!

Jeg har længe gået med et ønske om at udvide LDS med en række nye funktioner. Der er SÅ stort et potentiale, fordi vi er rigtig mange der bruger siden efterhånden.

Det jeg har tænkt er, at lave artikler/guider i blog-form. Ikke at folk nødvedigvis behøver at vide at det er en blog, men for at få muligheden for at kommentere artiklerne.

Hmmmm...jeg kunne skrive et meget langt indlæg om det og alle de andre ideer jeg har. Grunden til at vi ikke allerede har alle funktionerne er, at vi er en smule låst pga. teknikken. Vi har netop investeret i en ny bagvedliggende platform, der kan give os bedre muligheder for at udvikle siden. Det er dog ikke så nemt at få konverteret det eksisterende indhold, som jeg havde håbet på. Så det kan desværre godt trække lidt ud.

En nem og hurtig løsning er at lave et forum, som Anders foreslår. Jeg vil dog helst vente lidt, indtil jeg ved hvad der sker med den nye platform. Det vil gøre konverteringsarbejdet endnu mere vanskeligt, hvis der også skal flyttes artikler over.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis