Væg bue over dør

Konen vil gerne have lavet en bue over vores "dør" mellem gang og entré. Buen skal ca. være en meter lang. Væggen er ca. 15 cm tyk, væggen er rigtig beton med små sten armerings jern og andet godt

Har været i stark men de kan ikke hjælpe da de multiplader de har kun laves i 60 cm lange og 4 cm bredde. og de kan ikke skaffe andre og fabrikken kan ikke lave andet sad

Hvad gør jeg så ? da væggen er beton er en stik sav udelukket, den er simplethen for svag.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du laver en skabelon i krydsfiner hvor du har den ønskede runding. Imellem de 2 krydsfinerplader afstiver du og lukker herefter toppen af din "kasse" med masonit. Så har du en skabelon du kan mure/pudse efter. Du skal sørge for at bore armering ind i væggen inden du starter. Armeringen holder på stenene, og hvis du bruger lecablokke er afstanden imellem armeringen ca. 20 cm. Jeg ville vælge at mure hullet op i en lecablok og derefter pudse op. Lecaen er nem at arbejde med og kan hugges til aller evt saves i.
Hej Skydive, det var en god ide..

Jeg forstår godt delen med kassen, men jeg kan ikke lige forstå hvordan jeg skal lave det med armeringen ??

Jeg skal vel fjerne min Xfiner når jeg har arbejdet færdigt og fået den runding jeg gerne vil have ?
Når du skal armere siderne i din gang, borer du noget armeringsjern ind i siderne. Derved får du hold på den efterflg. opmuring og undgår at det hele revner senere. Kassen lader du naturligvis sidde indtil det nye murværk har hærdet op. Når kassen er fjernet kan du således pudse din nye mur og derefter færdigbehandle den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis