Hvorfor købe de dyre mærkevare

Hej til alle...
ved hurtig gennemgang af den ugentlige tilbudsavis fra Aldi så jeg at de havde et sæt med 18 volt 2 amp akku skrue maskine og akku rundsav med 2 batterier til den nette sum af 699 kr.
hmm... tænker man så gu ve om man ikke lige skulle kigge lidt nærmere på det og som sagt så gjort og det endte med at jeg gik hjem med et sæt.
her kommer lige en lille for historie...
min kære fader er en ihærdig gør det selv mand og lidt af en snob så hans hobby værktøj skal jo være det bedste det vil sige Dewalt og Festo og alt ære og respekt for ham så er det noget lækkert værktøj at arbejde med men det er bare så forbandet pisse dyrt og hvis man ikke er prof så er det meget svært at forsvare over for hustruen hvorfor man er nødt til at have en akku skrue maskine til 3500kr. for at hænge en krog op til viskestykkerne
nå men for at vende tilbage til historien så kom jeg hjem med mit nye indkøbte sæt som ved nærmere gennemsyn mindede det ufattelig meget om et ligende sæt fra Dewalt og efter at jeg havde ladet batterierne op og skrumaskinen skulle stå sin test tabte jeg både næse og mund for den kørte lige så godt som min faders til 3500kr.
helt chokeret over min ny indkøbte maskine ringede jeg til impotøren som er H.P værktøj i Børkop for at høre om man evt kunne købe en lyn oplader for den lader der kom med sættet tager 1½ time om at oplade og det er jo lidt langt tid hvis man ikke lige har husket at oplade batteriet inden man skal bruge maskinen.
men hos H.P værktøj kunne man desvære ikke hjælpe med en hurtigere oplader men så var det jeg tænkte at når jeg nu havde dem i røret så ville jeg høre om de ikke havde en kap/gering sav med teleskop idet at jeg skal sætte høje fodpaneler op i min lejlighed og dem man kan købe i silvan ikke har en bred nok sav dybde 20 cm og hvis man skal ud og købe en med teleskop så er det de dyre mærker som koster mellem 3500-5000kr
og gu hjælpene om de ikke havde sådan en og han fortalte mig hvor jeg kunne købe den i mit lokal område samt et tlf. nr til bygge centret og et navn på hvem jeg skulle snakke med og en pris som var mellem 1500-1600 kr.
men jeg var så heldig at de havde tilbud på den til 1198kr.
så jeg er nu den lykkelig ejer af sådan en sav til en 6 del af prisen som min fader har givet for sin hvor der står Dewalt på siden.
så hvis i mangler el værktøj så prøv at ringe til H.P værktøj i Børkop og hør om de impotere det for det er sgu gode sager de har til billig priser
VH

------------------
Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Hej til alle... ved hurtig gennemgang af den... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
er der nogen der kender fluke multimeter.!
og ander multimeter.
de dyre som de billige.!

jeg har en fluke 177 og elma (BRYMEN) BM805 digital multimeter.

de er gode multimeter hvist de stiller krav til pressision
og hvad de skal bruges til.!
til fårhold til billige multimeter.!
det er afhængie af hvor dybt man graver i el og eletronik.!

er der nogen der har fundet multimeter frem i ord.!
hvist de har dem liggene i gemmerne.!
og hvor de bruges.biggrin
@ Hans
et multimeter er mange forskellige ting.
det måler basalt ting som spænding, strøm og modstand
de lidt mere avancerede kan så måle kapasitet, dioder, brum osv.
nogle af dem har også matematiske funktioner som gennemsnit, min og max.
på de lidt bedre kan man sætte dem op til at bippe hvis der er en korsslutning eller afbrydelse.
nogle få har en funktion så man kan logge det man måler. meget nyttigt i forbindelse med fejlfinding.
sidst men ikke mindst betaler man også for måle sikkerheden og hvilke kategori instrumentet er sikkert ved.
jeg har en fluke 189 den kan "alt" det frække men det eneste "frække" jeg bruger ofte er brum målingen.

vedrørende kvalitets maskiner mod billige maskiner så har jeg Bosch GSB 36V og GBH 36V. jeg er super glad for dem begge.

skruemaskinen er ok til 10mm franske skruer, klarer slagboring i bløde materialer hvor borehammeren smadrer matrialet og siger tæt på ingenting. den er lidt tung men det er ok da jeg primært har tunge opgaver og her holder en 18V knallert fra dewalt, makita, hitachi, festool bare ikke. med denne maskine fandt jeg ud af hvorfor man får et side håndtag med til en skruemaskine.

borehammeren er sjov. larmer som en i h..... (høreværn nødvendigt) tygger sig fint igennem det man kan finde på at udsætte den for. selv flintesten laver den fine huller i.

Jeg har haft en 18v billig skruemaskine. det den var bedst til var jobbet som dørstopper.

Jacob
jacob antenne.

det er presisionnen jeg var ude efter
at måle små værdiger.!
og eletronik. og der er gemgang i det måler på
en (cykel.!)og lidt sjov
blandt andet hvor meget spænding der er i en katoffel.!

fluke 177 true rms multimeter cat 4. 600v. og fluke tlk-225 master accesory set.

elma 105 multimeter.

fluke 177 multimeteret er den første multimeter jeg har købt
af fluke serie.

og ikke minst "legetøjsmultimeter" en gul cat2 multimeter cb-831b. til 69kr.
fra jem & fix. den minste af dene serie som er kent fra jo-el.!
præcisionen er ikke noget at skrive hjem om. for du får det vel ikke kalibreret vel ? så skal du bare regne med at det ligger inden for 1% med spænding og 3% på de resterende værdier.
et kalibreret instrument holder fabrik specs som her er http://www.alertelectrical.com/upload/pdf/542170.pdf
typisk har man heller ikke brug for absolutte målinger blot en indikation af hvordan tingene ligger relativt.

måler du sændingen på et kartoffel batteri her kan metrets impedans have meget at sige. de billige metre har ofte en lav impedans.

Jacob

multimeter jeg bruger primært til måle på musik instrumenter og forstærkere
lodde arbejde. på stik og kabler. og andet lydgrej.!

(elguiter og elbass) og brummeriget og skratteriet (stel forbindelser)
og måske en ny veriabel modstand.!

og omlodning af kabler. så jeg er en altmuligmand med loddekolbe og multimeter
og andet musikgrej. og jeg spiller i en musik band. Læderbanden .
jeg spiller på elbass og samboen elguiter som jeg er ringforlåvet med.

Annonce
Multimeter:

De erfaringer jeg har med multimetere er, at man bataler for funktioner og holdbarhed. Skal man bare måle spænding, strøm og modstand en gang i mellem så køb det billigste.

Er det til arbejdsbrug, så køb et af de proff, men igen ikke stører end du har brug for.

skal man lege med el på mellem 1.5 V 12 V så er multimeter fra jem & fix udemærket.!
med mindre at det stiller krav på præcision.!(eletronik)

 (skal man gå dybere i elektronik så er det industrimodel og proff. der kommer ind

bland andet fluke elma brymen og andre i denne klasse.!

jeg har fluke 177 og elma 105 og "legetøjsmultimeter"dt830b og cb-831b

er der nogen der har købt et billigt kniv sæt til 10.kr.!

(hobbyknive skrapere af gul plastik.!) de er ikke meget værd
fra jem & fix.

De allerfleste måleopgaver i hjemmet, på bilen og båden klares nemmest og bedst med en almindelig 2-polet spændingsviser som denne her (klik).
Skal det være rigtigt godt, kan de også fås med gennemgangsmåler.
De er også de fleste elektrikeres foretrukne måleudstyr i det daglige.

Polsøgere (uden ledningen) er ikke egnede for lægfolk - de kan være meget misvisende.

Multimetre er naturligvis nødvendige hvis man for eksempel arbejder med analog elektronik lige som hans2 - men så kan man glemme alt om de billige fra HN o. lign. De egner sig bedst til at imponere venner og naboer, og de fleste brænder alligevel af på grund af fejlindstilling.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Bjørnen synes du ikke selv at det var lidt en dyr fornøjelse (699 kr) for at sætte en krog op til viskestykker, når nu du kunne ha lånt din faders gratis :) Plus hans er jo kvalitet, så kunne du bare låne det, så havde det været endnu billigere :)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også