Anbefaling af værktøj?

Dov-dov.

Hvem kan anbefale et sæt ordentlige bukke (4 stk.) og en donkraft, hvis man skal ligge og rode lidt under en bil der vejer 2,3 tons (uden væsker mv.).

Hvilke mærker skal jeg kigge efter hvis jeg f.eks. skal lede efter brugt på DBA? Hvor kan jeg købe nyt, og hvad er godt/skidt?

Jeg vil ikke have noget Harald Nyborg-agtigt - rent psykisk vil det knække mig at vide at slige varer, er det eneste der opretholder det mellemrum mellem betongulvet og bilen, som jeg befinder mig i biggrin

Og hvad med en batterilader af en rimelig kvalitet? En der både kan "vedligeholdelseslade" og som måske også har indbygget booster?

Med venlig hilsen
FlemmingB

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Forstår godt din skepsis - jeg købte dog for et par år siden nogle 5-6 tons bukke i bemeldte HN. De var fint TÜV-godkendt, og da bilen kun vejer 1100, mente jeg at være rimeligt sikret ;-)

Husk en væsentligt ting - 4 bukke under en bil er faktisk en ret ustabil konstruktion! Skrider en buk, gør de alle!!!

Mvh.

Jan R.
Hej Jan.

Tak for input. Det med at brug af fire bukke er ustabilt havde jeg faktisk ikke skænket en tanke. Hvad er løsningen så? Bilen skal nok for det meste være opklodset i vinterhalvåret, så det ville være rart med den allermest stabile løsning. Den står på betongulv, som dog ikke har verdens mest jævne forløb. Betonen er glat nok, men varierer lidt i niveau, mest mellem for- og bagende, næsten intet i bilens "længderetning".

Med venlig hilsen
FlemmingB

hvis bukkene skal bruges til opklodsning , ville jeg ikke være nervøs den skal jo bare hæves et par cm fra jorden , men dem jeg kender med "sommerbiler" flytter bare bilen lidt en gang imellem så den ikke står på det samme sted på dækket.
hvis det er for at arbejde under bilen ville jeg finde noget andet, ramper eller lignende jeg ville IKKE arbejde under en bil på bukke.
Hej Flemming,

Jeg kender ikke lige løsningen - har fået en del respekt for det, efter vi havde et meget lille uheld med en støttebuk. Heldigvis havde vi vores evige sikkerhed (en ølkasse) under hver side af bilen (700 kg roadster).

Til mine egne biler bruger jeg opkørselsbukke, men de giver ikke meget plads at arbejde med - og jo kun i en ende af gangen. Men du kunne evt. bruge disse forrest og løfte den op på bukke bagi - men husk, jo højere du kommer op, jo bredere skal basen på dine bukke være.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis