Vurdering af pris.

Jeg har fået en pris på et fundament - og jeg vil lige høre panelets vurdering.

Jeg skal have lavet et isoleret fundament på 18 kvm. Området er het ryddet og klar. Prisen er ex. materialer. Prisen er 10K - lumumba.

Er det en fair pris?

Pfht, Henrik
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lumumba? Den har jeg godt nok ikke hørt før...
Citat fra Alfons

Jeg har fået en pris på et fundament - og jeg vil lige høre panelets vurdering.

Jeg skal have lavet et isoleret fundament på 18 kvm. Området er het ryddet og klar. Prisen er ex. materialer. Prisen er 10K - lumumba.

Er det en fair pris?

Pfht, Henrik


Hej Henrik. Hvis det er Håndværkere der skal støbe de 18 m2. lyder det til at være en rimelig pris, hvis det er kulørt arbejde syntes jeg det er noget i overkanten af hvad jeg selv ville sponsorere på projektet.

V.h. Håndværkeren
@Håndværker: Hmn.. ja, jeg ville self. godt slippe billigere. De regner med at skulle bruge en weekend på det - 2 mand.

Hvad vil du mene det skulle koste?

Mvh, Henrik
Hvad indgår i arbejdet?

Er det kun selve fundamentet?
Altså grave de fire render, Støbe beton i disse incl armeringer i top og bund. Samt lægge to rækker lecasten på toppen?

Eller kommer der udgravning inde i selve fundamentet, afretning med kapilærbrydende lag. Udlægning af isolering, støbning af gulv incl armering og evt gulvvarme?

Skal der samtidig trækkes varmeslanger og anden teknik?

Hvad med afløb til tagrender osv, er der nedlægning af tør ledninger med i projektet?

Så før en pris kan vurderes.. så afhænger det enormt af hvad der skal være med i opgaven og adgangsforhold er også temmelig afgørende.

Skal folkene selv medbringe rendegraver, minigraver osv?
Skal de køre jorden bort eller blot efterlade den ved siden af fundamentet?
Hvad med betonnnen skal de selv blande den eller kommer den i færdigblandet?

Materialer leverer du, men rå materialer eller er fx betonnnen blanet osv..

Dit spørgsmål kan nook sammenlignes med om 37.000,- er en rimelig pris for en bil, bilen er fra 1997 og med fire døre og næsten nye dæk.... En beskrivelse og pris, men ikke nogen specielt uddybende beskrivelse.

MVH Njord
Gutterne skal lave alt støbe arbejdet, incl. gulv med isolering.

Der skal ikke laves Gulvvarme, el, kloak, afløb elign.

Materialerne kommer i "rå" form. Dvs. De skal selv blande osv.

Jeg står for fjernelse af alt, incl. afgravet jord mv.

Jeg står endvidere for kaffe, øller mv. ;-)

Mvh, Henrik
Tjaeee

Med grave arbejde osv... Så vil jeg da godt give 10K, når bare det bliver lavet ordentligt... Der skal skovles temmelig mange skovlfulde i en blandemaskine til den opgave...

Selve soklen kan de nok lave på en weekend. Men gulvet tror jeg ikke de kan nå i samme weekend..... Det tager tid at grave ud efter soklen er sat og få rettet af samt isoleret og blandet beton...

Muligt at nogen vil lave det billigere... Men set med mine øjne er der også en del arbejde i opgaven

"Omregn" de 10K til mester timer er det vel ca 20 timer.... Incl moms osv.

MVH Njord
Håndværkeren: Jeg synes nu ellers jeg har horet en del i min tid... :-)

Jeg kan ikke vurdere prisen, men det er nu heller ikke noget jeg bryder mig om at diskutere; jeg vælger det arbejde jeg vil have udført og de der udfører arbejdet vælger prisen. Enten har jeg råd eller også har jeg ikke.
Når jeg så undlader at kommentere prisen går jeg da selvfølgeligt ud fra at arbejdet er iorden. Til mindste detalje.
Hvis jeg havde handlet på prisen ville jeg kunne risikere at der tilsvarende blev handlet på arbejdet, og det er jeg IKKE villig til.

.... 150,- i timen; det er da vist ved at være et par år siden...
Det er da muligt at 150,00 Er for lidt i timen, det er hvad jeg selv tager i min fritid. Men kommer nogen og skal have noget lavet i mit Skrædderi er prisen 384,00 incl moms. + matrialer.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis