Efterisolering af ydervæg

Hej alle,

Min kæreste og jeg har netop overtaget et gammelt bondehus fra 1852 og ønsker at efterisoler ydervæggene indefra. Disse vægge består af en dobbelt teglsten der ikke er hårdtbrænd og der er ikke hulrum mellem stenene. Jeg har læst på rockwool´s hp. at der er risiko for frostsprængninger i væggen, hvis man efterisoler da væggen så ikke kan ånde. Er der nogle der har erfaringer med dette emne? Kan man eventuelt opnå noget ved at have et lille hulrum mellem væg og isolering.

Venlig hilsen
Storm
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug stål skelet, mineraluld og gipsplader, som skrues direkte på stål skeletet.

Mvh.
bodker

Hvis du søger under 1788 i den grønne bjælke under søge - finder du mine indlæg til netop det emne, men hvad jeg synes behøver ikke at gælde andre, men jeg brugte ret meget tid på at holde et hus fra 1788 a'jourført til vores tider ved misforstået "hjælp" fra Frilandsmuseumet, men mest ved bøger om det, som var uvurderlige.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Du må lige undskylde lidt Jørgen.

Jeg forstår ikke helt dit udtryk "misforstået hjælp fra frilandsmuseet" ??

Hvad mener du i klar skrift !

Venligts Njord

MVH Njord
Hej Njord.

At jeg søgte hjælp, men blev afvist med at jeg skulle flytte hvis ikke jeg kunne udholde fugten - deres bemærkning var, at der findes få huse af den årgang men mange "Jørgen Madsen'er". Det er ikke en hjælp at give en, der ønsker at gøre det så pietetsfuldt som muligt.

Huset var ikke fredningsværdigt og et ganske beskedent bondehus, og de kan ikke have været i tvivl om, at jeg havde sat mig ind i tingene.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Så deres anbefaling var altså enten eller !

Et gammelt hus skal være 100% originalt ellers er det ikke brugbart for museeums folkene !!

Men den holdning vil vi ikke have mange gamle huse rundt i landet. Men kun samlet på frilandsmuseer og lignende steder.

Fx vil de jo så også mene at Amalienborg ikke burde forbedres indvendigt osv...

En lidt restriktiv holdning efter min mening.

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis