murcem

hvad er murcem i forhold til alm cement/mørtel??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
murcem er et pulvermateriale hvor man kun tilsætter murergrus - 0,04 - og vand, det bliver lige så hårdt som beton, har arbejdet med det bl.a. ved renoveringen af DET NYE TEATER for nogle år siden.
du må ikke spørge hvad det er for et materiale men umiddelbart vil jeg tro at det er et cement produkt.
cementmørtel er kalk holdigt, det er murcem ikke.

hilsen mureren

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af milton olsen (den 06-08-2003).]

mvh.milton
Hejsa.

Jeg ved godt det er en meget gammel tråd men vil da lige sige et par ord da jeg har produceret produktet i 8 år

For folk som er vant til alm mørtel kan det være svært at vende sig til murcem men når først man har vendet sig til det er det godt !
Der er kridtfiller istedet for kalk i og desuden er der diverse additiver som gør at mørtlen bliver medgørlig. Til slut vil jeg give Milton ret i at det bliver lige så hårdt som beton. jeg kom selv til at glemme at skrabet overskudet af på bagsiden på en mur.... og da jeg ville fjerne det efter et par mdr skulle jeg ha gang i mejslen

NB jeg arbejder ikke for Maxit mereog jeg har ikke aktier i firmaet

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

DangMan

Tak for den baggrundsviden.

Havde du haft aktier der eller i de andre firmaer der arbejer med cementbaserlet produkter, hvade du ikke spurt om hjælp her inde.

I fremtiden skal du ikke være bange for at henvise til et maxit produkt.

Bare link til denne tråd.

Eller link den i din signatur.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis