Container dykning / dumpster diving

Hmm, ville bare høre om der er andre der dyrker denne "sport"
Jeg lever på et meget stramt budget, og for at få råd til at bygge/opfinde, skal det praktisk talt være gratis. Nå men for det meste er det bare elektronik skrot bure jeg gennemroder, og jeg finder tit rigtig gode ting.
Nå men er der så nogen der dyrker den her "sport" ??
Til folk der ikke gør, hvorfor ikke? Synes du det er spild af tid? Er det for klamt? Er det ikke umagen vær? Er personer der gør det klamme? Bare et par spørgsmål...

BTW. Vil gerne udveksle erfaringer med andre dykkere... Fund, tips/tricks, gode steder, etc.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På vores skrot plads bliver der i første omgang givet en advarsel, derefter en bøde og sluttelig bortvisning. Det er ganske enkelt forbudt at kravle rund i containerne. Vi har en genbrugsbutik på stedet hvor de ting der ikke er det rene skrot kan afleveres.

V.h. Håndværkeren
Det samme cirkus her i Vejle...

Det er IKKE tilladt at klunse på containerpladsen...
Det betragtes som tyveri...

Jeg er blevet truet med at de ville melde mig for tyveri af et knækket cykel stel... Der var ellers en Ok gearskiftersystem jeg mente at kunne bruge..

Men nej så fleksibel er man ikke..

MVH Njord
Jeg holder mig også fra skrot pladser. Dog når jeg endelig befinder mig på sådan en spørger jeg altid om jeg lige må kigge lidt. Oftest får man at nej, men når der ikke er så befolket, kan man godt få lov at rode lidt, hvis det ikke går over gevind (smide ting ud af containere m.m.) Og så er det altid go' skik lige at slå et smut forbi "the man" og spørge om det er iorden at snuppe, det man har fundet...

Hvor jeg plejer at kigge er mere "private" skrot pladser, hvis man kan kalde dem det. Steder der er fortrinsvis for beboere af et hvist område, lejligheds komplekser m.m. Andre gode steder er private butik containere. Self efter lukketid og når der ikke er nogen tilbage...

Som sagt er det ulovligt, og når det først er røget i containeren er det komunens ejendom.. Som om de vil savne noget, der skal skrottes/brændes, og som de har ingen kedskab til...

Husk altid at rydde op bagefter!
personligt kigger jeg da også altid efter ting når jeg er langs.
arbejder f.eks i et byggemarked, hvor der tit bliver smidt ting ud vi ikke kan sælge mere, eller bare ting der er defekte.

Så spørger jeg da også lige chefen om det ikke er ok jeg tar de metal stolper der har hørt til en havepavillion eller noget lignende. For slet ikke at snakke om alt det gratis træ smile
Når vi får varer som store mænger træ, bruger leverandørene altid træ til at pakke og stable de store laster op med, og det er ret tit at det er rigtig godt træ. så det tar jeg da også lidt af.

Fatter ikke hvorfor det ikke er ok lige at fiske noget op af en container når man er på miljøstaionen, så længe det da ikke forstyrrer andre folk.
Og græder næsten snot når jeg ser i de forskellige containere hvad der bliver smidt ud som jeg sagtens kunne bruge! sad Gælder jo bare om at være lidt kreativ wink
fatter de heller ikke,er vi virkelig sådan nogle rige "svin" i det her land at vi ikke engang kan få lov til at rode i vores eget skidt og skrald?når nu folk rent faktisk kan bruge det til noget.......det er der jo så åbentbart nogen der syntesconfused

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Annonce
Hej Smedenx.
Der kan jo være både for og imod, jeg har oplevet engang at der var et ældre Ægtepar der kom med nogle ret flotte Rokoko møbler som de dumpede ned i containeren. Straks var der et par "Høge" nede i containeren for at hive dem op, de to ældre menesker blev stik tossede, nu havde de i et halvt år forsøgt at sælge de møbler for 500,00 Kr. ( de var væsentligt mere værd) men ingen ville give så "meget" så skulle der heller ikke være nogen der fik dem.
De fik fred i sjælen inden de kørte, pladsmanden kom med dumperen og maste møblerne til pindebrænde.
Okay, fair nok... kan jeg godt se der er en lille mening i.
Men stadig, hvis vi snakker små stumper træ, elektronik eller metal, så er der ingen alarm, eller det burde der ikke være.
Hvis man så ikke vil have andre tar en ting (f.eks. rokoko møbler) så må man smadre dem hjemmefra.
ja selvfølgelig er der for og imod det er klart,og den historie du fortæller,det kun jeg sgu godt følge det ægtepar i.jeg tænkte også mere i små brugbare effekter.men må sige jeg blir lidt sur når de ansatte på pladsen tar lige hvad de vil efter lukketid.......sådan virker det ihvertfald ud ad til.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Hvis man har oplevet næsten at få ribbet sin bil af en hel hord klunsere, som tilbringer hele dagen på pladsen, står i vejen og er anmasende, forstår man godt, at klunsning er blevet forbudt på de kommunale genbrugsstationer.

Vi er i den heldige situation, at være nabo til den lokale grundejerforenings-containerplads, som vi 'hjælper' når der er åbent. På den måde generer vi ingen, og vi har ved gud reddet mange herligheder, både indenfor elektronik, pynteting og f.eks vandfast krydsfiner til båden.

Og vi kan også græde snot når vi ser, hvad der ryger ud, men nu bor vi altså i rækkehus uden egen lade, så vi må desværre se meget 'genbrugsguld' forsvinde, fordi vi simpelthen ikke har plads til det.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Netop det Albino beskriver med "grippe", der skal sortere ens affald, før man kan komme til at læsse af, må vel være rigelig forklaring på, hvorfor det heldigvis er forbudt at klunse på de off. genbrugspladser i almindelighed.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis