Administrater kode

Jeg er hved at lave en reparation af min XP. Jeg har bootet op på cd og alt det man nu skal gøre. På et tidspunkt ber den om en administraterkode. Problemet er at jeg ikke kan huske den.

Er der et sted man kan se hvad den er?

Kunne være rart at prøve det, inden man bliver nød til at rydde HD og starte helt forfra.

Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm nu kan jeg ikke huske om det er den kode der står foran på den originale windows cd? en ret lang kode så vidt jeg husker.

Jeg kan desværre ikke lige finde min egen lige nu så det kniper med at hjælpe dig, men prøv evt. at google på det.

Jeg håber det er hjælp nok.

Hilsen Thorleif

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
Har du prøvet bare at taste "enter" tasten??

Ellers er det den kode som du taste da du installerede windows.
Den har jeg også været på.
Fik en "opskrift" hvor koden skulle være unødvendig, men den gik ikke.
Og min hukommelse er ikke god, men jeg skulle ringe til MS's danske kontor og fik der en anden kode med møje og besværd.
Der skal stå et tlf.nr. et sted hvor du ellers skulle skrive koden - under hjælp eller....

Sniffer  
Det køre næsten optimalt igen. 1000 tak for al jeres hjælp. Jeg skulle bare trykke enter da den bad om admin kode.
Jamen det var da godt, men det er nu altid en god ide at lave en kode på administratoren
Hejsa.

Lige et par links til værktøjer der kan afhjælpe problemer med glemte administrator paswords eller cd-keys.

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Her findes et værktøj, og en udførlig vejledning, hvis man skulle få behov for at nulstille sit administrator password. Kan desuden give adgang til registreringsdatabasen, hvis man skulle have behov for at lave ændringer der.

På følgende link kan man hente Keyfinder.exe

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

Med dette lille værktøj kan man få oplyst den cd-key, der brugt til installation af MS Windows, og evtuelle MS Office produkter. Meget praktisk, hvis man f.eks. skal lave en reinstallation af en preinstalleret maskine, og har mistet de aktuelle nøgler.

God fornøjelse smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis