Indkøb af ventilator m/fugtstyring?

Hej.
Jeg er på udkig efter en ventilator til badeværelset. Det er et lille bad på 3 m2. Badet skal næste sommer renoveres og udbygges til 10 m2. Så planen er at ventilatoren skal flytte med i det nye badeværelse.

Jeg har kig på denne:

http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp?SetLng=1&page=productinfo.asp?id=13449

Jeg bor i bindingsværkshus, med stråtag, og en del fugt. Så vil gerne have noget ordenligt med fugtstyring.

Hvad synes I om mit valg? Er der bedre forslag?

På forhånd tak!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jannik,
Der er en million milliar (sådan cirka) forskellige baderumsventilatorer på markedet - både med og uden fugtstyring.
Jeg har gennem årene og vores mange forskellige boliger "arbejdet" mig igennem en del af dem og min personlige erfaring er, at det eneste der virkelig betyder noget er STØJNIVEAUET.
Til langt de fleste ventilatorer er der enten en data-label på etiketten eller et datablad inde i pakken, hvorpå dyrets støjniveau er angivet (i dB = decibel) Jo højere tal, desto mere støj.
I den forbindelse er det værd at bemærke, at en forskel på kun 3dB af det menneskelige øre opfattes som en fordobling/halvering) af støjniveauet.

Mit gode råd til dig skal derfor være, at købe den, der har den laveste dB-værdi, uanset om den måske koster nogle få hundrede kroner mere end den du lige har kig på nu.

God fornøjelse med projektet.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis