Højtryksrenser

Hej kloge LDS´ere

Hvilken højtryksrenser skal man vælge?, de findes tilsyneladende i alle størelser og mange priser. Skal kun brugs til hobbybrug, f.eks rensning af fliser og havemøbler m.m.
Er det ene mærke bedre end det andet og hvor fåes det billigt?

mvh Anders Kruse
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Du skal kigge på antal bar og antal liter i minuttet.

Jeg kender intet til de forskelige mærker, men du skal nok ikke købe den billigste fra HN, hvis den skal holde et par år.

Find en med høje bar og litertal, og køb den næstbilligste smile

Mvh
ThomasB
Hej Jeg har en 12 år gammel KEW´er 80 bar, den kan det du efterlyser. Rense fliser og facader, samt vaske bil og drivhus. Jeg har så lidt forskelligt udstyr til den f.eks terrasserenser ( den er bare super anvendelig også til murværk)og forskellige dyser bla turbo ( bruger jeg meget sjælden, den er voldsom). Det eneste den ikke kan er sandblæsning, der kan du op i mindst 120 bar. Sørg for der er hjul på/ lille vogn så du ikke skal slæbe den rundt
Jeg tror ikke du i dag kan købe en med "kun" 80 bar, men det er for at give dig en ide om hva´den ka´. Skulle jeg have en ny om 10 15 år ( så længe skal den nok holde), så vil det helt klart være en KEW´er igen .
ALTO er vist det nye navn for KEW eller retter hobbyudgaven.
Til mærke varene er der mere udstyr at få..

Levetiden for hobby maskiner ligger nok på ca 25 timer !! Men hvor hurtigt du når her op ved jeg jo ikke...

Held med projektet..

De er jo blevet langt billigere end tidligere.

venligst Njord wink

MVH Njord
25 TIMER crazy det kan da ikke være rigtigt, er de så elendige de maskiner der fremstilles nu om dage.... Jeg bruger snildt min ca 50 timer om året ( altså ikke i træk wink ). Og den køre bare derudaf -
åhhh jeg håber aldrig den går i stykker frown
Jeg har bare hørt tallet 25 som det timetal man skulle forvente af sin hobby renser, men ikke at dette er det maximale..

Jeg vil tro at de ældre er lavet langt mere solidt. Det er garanteret billige pumper og motorer med ret ringe lejer osv...

Køber man fjernøst hobby maskine følger der ofte et ekstra kul sæt med.. Det er sikkert fordi de er i en dårligere kvalitet en andre maskiner og derfor skal skiftes..

Men jeg køber også selv disse maskiner med stort held..

Venligst Njord wink

MVH Njord
Hejsa, har selv en Alto på 100 bar (kostede små 800,- i HN) og den er rigelig til rensning af fliser, plankeværk med mere. Og som andre nævner findes der meget tilbehør. Jeg kan anbefale deres Patio-cleaner, den er virkelig rar når man lige skal ordne træ-terassen.

Jeg fandt dog some Elsebeth udaf at 100bar ikke er nok hvis den skal bruges som sandblæser, og det er faktisk lidt ærgeligt.

------------------

Med venlig hilsen
Lars Markussen

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis