Lapning af små hulle i etanittag.

Hejsa.

Jeg har et par små huller i et gammelt etanit tag. Da taget skal skiftet nærste forår vil jeg bare lave en middlertidig løsning. Jeg skal lige sige at det regner ikke ind medmindre at det er meget voldsomt - som du jo har været i år.:-) hvorefter det små drypper.

Nogle gode råd - jeg har hørt noget med at købe noget man kan spartle på?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis taget alligvel skal skiftes næste år er kravet til holdbarhed og kosmetik jo til at overse. Jeg ville rode lidt i værkstedet og finde noget af det plastikpadding jeg bruger til bilen. Kan f.eks købes i biltema.

mvh Anders
Du kan også købe noget Icopal Asfaltkit til brug med fugepistol - det er noget sort stift supstans der tørre op og bliver hårdt og tæt når det udsættes for vind og vejr.

Nemt og bekvemt at bruge. Sørg for at der er varmt når du begynder at presse det ud.
Hej

Hvis det er småhuller ville jeg bruge Superfug (transparent) fra Dana Lim eller Tagfugemasse fra Beslaco (samme produkt).

Ellers findes der tape som er beregnet til det, men Icopals tagkit har jeg den erfaring med ,at den simpelthen bliver flydende når solen bager, og løber væk.
tak for alle de gode råd.

:-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også