min computer er gået i sort

er der nogle som ken fortælle mig hvad der er galt med min computer.
Jeg er ingen ekspert til computere overhovedet, men prøver alligevel at forklare hvad der er galt.

Når jeg tænder min computer går den ind på en sort side hvor der står noget med at windows ikke er lukket korekt, strømmen er gået, eller der ikke er logget ordentligt ned.

Jeg kan så vælge at åbne windows som fejlsikret tilstand, åbne som den blev slukket osv..

Men hvis jeg gør én af tingene(har prøvet alle 4) så blir den bare sort, og hvis jeg så trykker på en vilkårlig tast kommer jeg tilbage til den side som er sort og hvor der står det med windows ikke er lukket korrekt ect..

Er der nogle som kan hjælpe.confused

MVH Karina
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra at det er Windows XP du kører. Smid cd'en i drevet og lad den starte op fra den. Et stykke inde i forløbet kan du vælge at reparere den nuværende installation. Jeg vil mene at det kan rette op på de filer som meget sandsynligt er blevet beskadiget. Jeg vil ikke love at systemet kører optimalt efter operationen, men det giver dig i hvert fald mulighed for at tage backup af vigtige dokumenter, mails og andre ting og sager.
Husk at al installation af windows-produkter forgår uden netstik i... Windows har ingen firewall når det installeres

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har prøvet at sætte cdén i, men der sker intet.

På den sorte skærm står der:

Windows startede ikke korrekt dette kan skyldes en ændring i hadrware eller software.

Åben windows i:

Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand med netværk
Fejlsikret tilstand med kommando prompt.

Sidst kendte fungerende konfiguration.

Og som sagt der sker intet :-(
har du overvejet varme problem?

har min stationær pc ståenden i et skab, der gik den også heletiden i sort, forde den ikke kunne komme af med varmen, jeg fjernede så meget af kabinettet som muligt og monteret 2 blæsere på den, som var både større og bedre en hvad der sad i forvejen..

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor habil pc-bruger du er, så du får lige et lynkursus. Det kan godt virke lidt vildt, men man lærer ikke noget hvis man ikke prøver. smile
Når du tænder computeren, så kig godt efter. Der kommer til at stå noget med at du skal trykke et eller andet for at komme ind i setup'en. Du skal være lidt hurtig, så det kan godt være du kommer til at bruge et par forsøg. smile Det er højest sandsynligt escape-tasten eller F10 eller F8 - noget i den stil. Når/hvis du kommer ind i setup'en skal du kigge efter noget der hedder noget i stil med boot rækkefølge - det står nok på engelsk, så det hedder sikkert noget andet. Det er en liste over hvilke enheder computeren prøver at starte fra under opstarten. Din harddisk står sikkert som den øverste - den plads skal du have skiftet ud med dit cd-rom drev. Hvis du synes det lyder for uoverskueligt, så lad hellere være. Du kan godt komme til at lave noget rod.

Held og lykke.

Henrik
Sluk din pc.. tænd den og tryk på tasten "del" som står for delete. Så burden den hoppe ind i bios opsætning.
Så klikker du lidt rundt indtil du finder Boot "rækkefølgen" der står hdd 0 eller 1 først .. det ændre du til cd eller dvd drev eller hvad du nu smider din windows cd i..
så trykker du på "save and exit" og så starten den op på cd/dvd drev hvis der er noget i drevet.. og så følger du hvad der står på skærmen og finder frem til reperarer ... wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg syntes umidelbart at det lyder til at der er noget i din pc som er brændt af, dette kan ske uden grund og dette kan ske ved blot den mindste udsvingning i styke fra elværket, jeg har tit prøvet at have lukket min pc ned om aftenen og ikke kan starte den dagen efter af samme grund. Det kan være rigtigt mange ting, jeg vil derfor anbefale at finde en der har forstand på det og få vedkomne til at hjælpe dig, det lyder ikke til at være noget der er til at lave over fjern support.

Held og lykke med den hilsen Thorleif

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis