Udsugning/ventilation & Rustfrit stål

Hej alle lav-det-selv folk!

Er der mon en eller to eller flere der kan hjælpe mig med at finde frem til, hvad der skal til af ventilations/udsugningsanlæg, hvis man gerne vil arbejde med Rustfrit Stål. (udskæring med plasmaskærer, svejs og slibning). confused

Der er tale om et lille hobby projekt, men udsugningen/ventilationen skal selvfølgelig gerne være i overensstemmelse med de sikkerhedsregler der gør sig gældende ude i "den virkelige verden". Lokalet er ikke mere end 30 m2.

Noget du kan hjælpe med? - eller har en ide til en hjemmeside hvor jeg kan læse om detrolleyes

Mange tak for hjælpen til jer der besvarer!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv arbejdstilsynet hvis det skal gøres så det er godkendt, men jeg har lige hørt om et anlæg der skulle bruges til lidt små svejsning i ny og næ, opsat på en større arbejdsplads, det bekostede dem omkring 200.000.

Så mon ikke du skulle finde noget brugt eller overvej en anden løsning,
evt. gøre det udendørs der er vist så vidt ingen krav om fjernelse af gasser og røg
Citat fra bthye

prøv arbejdstilsynet hvis det skal gøres så det er godkendt, men jeg har lige hørt om et anlæg der skulle bruges til lidt små svejsning i ny og næ, opsat på en større arbejdsplads, det bekostede dem omkring 200.000.

Så mon ikke du skulle finde noget brugt eller overvej en anden løsning,
evt. gøre det udendørs der er vist så vidt ingen krav om fjernelse af gasser og røg

Hej igen,

Ja det kan hurtigt løbt op kan jeg forestille mig. Ved at tage det udenfor kan man selvfølgelig afhjælpe en del, men det fjerner jo nok ikke helt risioen for at arbejde med det giftige partikler.

Jeg har været igang med at læse det hele fra arbejdstilsynet, men håbede der var nogen som kunne give et lille råd i forhold til nogle erfaringer. F.eks. med mærke, størrelse osv. Det må hellere end gerne være brugt - bare det fungerer :o)

biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis