Kan du fransk?

Jeg hader at understrege min egen dumhed.. men gør det desværre dagligt her på forum..
Jeg har en 22 fods sejlbåd ... Det er en Jeanneau Flirt Quillard og ja.. Jeanneau er fabrikatet og Flirt Quillard er modellen.
Jeg troede at Flirt Quillard betød flirtende kylling.. Den sejler nemlig sådan og blev den gang kun leveret i (kyllinge) gul.
Jeg har prøvet flere "translate" fransk - engelsk på nettet men uden løsning.
jeg har fundet en fransk ordbog winikepa tror jeg det hedder på nettet.. men den har kun en fransk forklaring..
Please hjæp.. hvad betyder Flirt Quillard?? confused

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror bare at det er navnet på båden.

Hvis du googler det kommer der kun Flirt både frem, og ikke andet. Så hvis du syntes at den flirtende kylling passer til din båd, så bliv ved med at kalde den det... Franskmændende er sikkert ligeglade.

Green

Jeg tror - og jeg er ikke fransktalene, at quillard er en lystbåd med køl. Det er hvad jeg umidelbart kan få ud af en Babel-fish oversættelse.

Green

Annonce
Hmmm... Den store fransk-dansk ordbog, vi har på kontoret påstår at quillard betyder sejljolle med køl....

quille betyder køl.

mvh
Torben
1.000 tak for hjælpen - den besked var lidt kedelig .. hehe men nu ved jeg da hvorfor den sejler som en jolle...
Er jeg så heldig at du også slog "Flirt" op - du ved - man rækker fanden en lillefinger wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Flirt betyder det samme som på dansk.

Jeg tror jeg ville vælge at oversætte "Flirt quillard" til "den flirtende kølbåd"

mvh/Torben
Endnu en gang tusind tak for hjælpen... wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

En Flirt
Flere Flirter
Alle Flirterne
Er det ikke lige som om der er et eller andet der er smuttet ?
At Flirte eller Flørte med Damerne ! ØH BØH Tjah Tjoh a-v-nu-it.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis