VW golf 3 VR6 - startproblemer

Har en golf 3 vr6 fra 1992 som inden for de sidste to månneder har skabt sig to gange.

Første gang var i et lyskryds hvor den pludselig døde og ville ikke starte i 25 min ca. selvom starteren godt nok trak motoren rundt! Pludselig starter bilen og køre ca 2 uger som om intet var galt.

Her imorges sku jeg så fra ålborg og på arbejde, og bilen ville slet ikke starte, ikke engang en lille "prut" kunne den slå... Samme som før trækker starteren motoren rundt og der er masser af benzin på!???

Har selv konstateret at benzin pumpe vel ikke kan være problemet da fejlen er periodisk!? Benzin fileret kan vel næppe være så stoppet at den kun kan starte nogle gange!?

NOGEN DER KAN HJÆLPE ELLER HAR PRØVER DET SAMME?

På forhånd tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra schou84

Har en golf 3 vr6 fra 1992 som inden for de sidste to månneder har skabt sig to gange.

Første gang var i et lyskryds hvor den pludselig døde og ville ikke starte i 25 min ca. selvom starteren godt nok trak motoren rundt! Pludselig starter bilen og køre ca 2 uger som om intet var galt.

Her imorges sku jeg så fra ålborg og på arbejde, og bilen ville slet ikke starte, ikke engang en lille "prut" kunne den slå... Samme som før trækker starteren motoren rundt og der er masser af benzin på!???

Har selv konstateret at benzin pumpe vel ikke kan være problemet da fejlen er periodisk!? Benzin fileret kan vel næppe være så stoppet at den kun kan starte nogle gange!?

NOGEN DER KAN HJÆLPE ELLER HAR PRØVER DET SAMME?

På forhånd tak


der kan jo være en periodisk fejl i pumpen, dårlig forbindelse i stik, beskidt filter en lille klump der kan sætte sig på tværs, vaccum i tanken osv.

men min tanke faldt på din nøgle, eller nærmere bestemt din startspærre.
prøv at skifte nøgle, ved det lyder sært, men har i den sere tid mødt flere der har bøvl med deres nøgler/startspærre

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra schou84

Tak for oplysningen, men min startspære sidder ikke i nøglen men er seperat med en lille "chip-agtig" ting man aktivere den med. Men kan det så være den?

Og ved du evt præcis hvor benzinpumpen sidder på en G3?


det kan nu stadig være der fejlen gemmer sig. wink

men hvis ellers G3 minder bare en smule om G2 (som jeg gør mest i) så sidder din pumpe under bilen lige foran tanken sammen med filter i passagersiden

jeg har desvære aldrig haft mine pilfingre i en G3 og da slet ik en VR6 (ingen har ladet mig komme tæt nok på dem cool ... endnu rolleyes )

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Okay, jamen hvad kan jeg så gøre?

Min bil holder jo på en vej i ålborg og er gejlet med skørter osv så det er GODT svært at komme under bilen (smart ser det jo ud hehe). Men kan det f.eks. bare være stikket der er en smule ir i eller sådan?
jeg mener at pumpen sidder ned i tanken, jeg er ikke helt sikker, men hvis du klapper bagsædet op er der et lille sort låg der lige skal skrues af så kan du kigge ned på tanken. Der sidder et stort skruelåg med stik og studser. Start med at måle på stikket inden du giver dig i kamp med at pille pumpen op smile.

MVh. Jesper
Annonce
Der kan også være et dårligt benzinpumperelæ. næste gang den ikke vil starte, så prøv at slukke for musikkenwink og sæt tænding på, så burde du kunne høre en svag summen fra benzinpumpen hvis den kører.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Hej,
Det kunne også være tændingsmodulet som typisk kun laver periodiske fejl. Prøv at få læst fejlkoder ud på et VW værksted - koster ikke noget særligt.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
har du fået løst problemet?
for har en 1,8 cl fra 92 der gøre det samme, den vil dog altid starte igen, skal bare vente op til 40 min før den vil igen, men min den er så slem nu at den gør det hvert 5 min, men startede også med den gjorde det en gang også gik der næsten en måned før den gjorde det igen, og nu er det bare hele tiden.
den finder ingen fejl på tester.

Ronni
Hejsa, uden at være ekspert på området, så mener jeg have hørt at noget så simpelt som bundstykket i tændingslåsen kan lave disse problemer. Men evt. stil spørgsmålet inde på www.vagcars.dk de ved en masse om Volkswagen.
Hilsen Morten

Hejsa, er også vw ejer først en G2 nu G3, har prøvet det samme som dig.

Det var til at blive lam i roen af, at man ikke kunne måle sig til problemet.

En VR 6, har 2 benzinpumper, en uder bilen, og en under dit reservehjul.

Det er en af dem der er ved at stå af, se at få skiftet dem, en af gangen,

så har du løst problemet.

Med VW hilsen  Esben


Det kan lade sig gøre.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis