Drivremme til havetraktor.

Er der nogen, der har forsøgt at finde frem til, hvor man kan købe remme til havetraktorer/plæneklippere, billigere end de autoriserede priser?
Jeg får kvalme af at betale 4-500 kr for en enkelt rem, og dem er der 2 af, som går i stykker ret ofte.
Jeg har prøvet almindelige remme, der ikke er beregnet til at et strammehjul løber på oversiden af remmen, men de holder ikke udpræget længe, men er voldsomt meget billigere. Så var det ikke lige fordi det er så besværligt at skifte remme, ville jeg nok bruge disse.
For nogle år siden lykkedes det for mig at google mig frem til amerikanske reservedelspushere inde for dette, men nu kan jeg ikke finde det igen. Så vidt jeg husker var priserne der henne betydeligt billigere, som med alt andet inden for reservedele.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har købt hos ebay.com (til en simplicity havetraktor)
De kostede vist omkring 10-30 $ stykket afhængig om du kan nøjes med kopier eller originale.
Prisen i dk ligger omkring 700 kr.
til ktm det har nok været scan motor.dk men de er desværre gået hen at værre en af dem der ikke sælger til private mere og de lokale pushere køber der men tager prisen
Du skal bare slå græsset lidt langsommere, så holder de meget længere..!

men lure lige med her, og håber der kommer et godt link.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Citat fra jonama

Har købt hos ebay.com (til en simplicity havetraktor)
De kostede vist omkring 10-30 $ stykket afhængig om du kan nøjes med kopier eller originale.
Prisen i dk ligger omkring 700 kr.

Man kan også købe uoriginale V-remme her i landet til beskedne summer, men de holder kun meget kort tid. Angiveligt er problemet, at de kan ikke holde til remstrammerrullen, der foretager indkoblingen.
Nu er det så en ældre tråd, der er genoptaget, men spørgsmålet er stadig aktuelt.
Er der slet ikke nogen, der kender en leverandør f.eks. i USA, hvor disse maskiner kommer fra?

Med venlig hilsen
ktm

Ja skriv endelig hvis i finder nogen.
Har også lige købt en, gennem mit gamle arbejde.
Til 500kr og det var til deres egen indkøbs pris :shock: fik jeg at vide.

Det er godt nok nogle høje priser for en sølle rem, en kile rem til bilen koster jo ikke mere en 75-100kr vel og mærke når sælgeren har tjent på den også.
Annonce
Tak for link.
Det skal forfølges. Om ikke andet kan de måske lede en på sporet.:-)

Med venlig hilsen
ktm

Roulunds har en serie der hedder Roflex-Garden. Det er til havetraktore og andet hvor kileremmen bøjes den forkerte vej.

Mvh Thomas

Citat fra ktm

Er der nogen, der har forsøgt at finde frem til, hvor man kan købe remme til havetraktorer/plæneklippere, billigere end de autoriserede priser?
Jeg får kvalme af at betale 4-500 kr for en enkelt rem, og dem er der 2 af, som går i stykker ret ofte.
Jeg har prøvet almindelige remme, der ikke er beregnet til at et strammehjul løber på oversiden af remmen, men de holder ikke udpræget længe, men er voldsomt meget billigere. Så var det ikke lige fordi det er så besværligt at skifte remme, ville jeg nok bruge disse.
For nogle år siden lykkedes det for mig at google mig frem til amerikanske reservedelspushere inde for dette, men nu kan jeg ikke finde det igen. Så vidt jeg husker var priserne der henne betydeligt billigere, som med alt andet inden for reservedele.
mvh
ktm

Ktm

jeg havee også problemer med min MTD have ræser med de drivremme

men var så heldig at komme til et firma i Hadsten som havede de remme
jeg bruger nu de er ved at være 2½ år gammel og still going strong

firmat hed vist Svend Høyer
maskin eletro i køge sælger dem for omkring kr 220

ibber

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele