Opsætning af lysdæmper

Jeg har købt en fingertoch lysdæmper til en jernkerne-transfo men kan ikke få den til at virke.Der sidder 3 klemmeskruer
en rød,en grå og en gul
Er der nogle der ved hvordan man forbinder dem?
Mvh.
Martin
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du bare skal gøre som der er vist i brugsanvisningen ?

Jeg ved godt at "rigtige mænd" ikke bruger tid på brugsanvisninger o.lign.

Prøv dog aligevel.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Prøv lige med en glødepære som belastning istedet. Det er ikke altid man kan sætte en tranformator efter en lysdæmper.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej smile

En jernkernedæmper, er ikke egnet til transformatorer. Du skal have fat i en elektronisk dæmper.

Mvh
ThomasB
Hej Martin

Du skal sikre dig at din lysdæmper kan klare en induktiv belastning, ellers kan den kun anvendes til almindelige glødetrådspære.

Jeg kender ikke mærket på din lysdæmper, men jeg kunne forstille mig at de tre klemmerne var til FASE - NUL og den regulerede tændledning. Du kan ikke gå ud fra farverne på lysdæmperens klemmer. Så frem med manualen, eller beskriv de symboler der står bag på lysdæmperen, så skal jeg hjælpe dig.

Mvh / Br

Peter Sørensen

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Hej Martin
Det er delvist rigtigt hvad Peter Sørensen skriver.Her er den rette sammenhæng.
En lysdæmper til induktiv belastning kan dæmpe på alm. glødelamper og Jern-/Ringkernetrafoer.
En Lysdæmper til capacitiv belastning kan dæmpe på alm. glødelamper og elektroniske trafoer.
Der er en minimumsbelastning på lysdæmperen (typisk omkring 40 watt), undersøg om du har belastning nok på. Når du bruger jern/ringkernetrafo skal du ikke belaste lysdæmperen med maximumsbelastning, da maximum er angivet efter ren ohmsk belastning, (max belastning ca 90%).

------------------
Med venlig hilsen
Bundgaard

Med venlig hilsen
Bundgaard
Du skal forbinde fase "brun ledning" til rød, og nul "blå ledning" til trafoen. Derefter en ledning fra den grå klemme på lysdæmperen, til fasen på trafoen. Den gule klemme er for tilslutning af flere afbrydere, som foregår på den måde, at du tager en en-polet afbr. m. fjeder, som du ligeledes sender en fase igennem, og ind på den gule klemme. Den virker så på samme måde som touchen, med kort og lang tryk.
Der skulle også gerne være en monteringsvejledning vedlagt!

Mvh. Daniel

------------------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis