Klepper faltenbot

Hej Alle

Jeg har en Klepper foldebåd, som trænger MEGET til ny hud.
Selve båden er i fin og original stand, men gennem forhandlere af nye Klepper kajakker har jeg fået oplyst, at et nyt overtræk vist kun laves af et firma i Schweitz, - og kun på bestilling. Så jeg tror selv, at jeg kan regne prisen ud!!!!
Båden er gammel. Den har bundbrædder, foldbare sæder til 4 personer, foldbar mahogny ræling, kan ros, har tillige motorbeslag og er også beregnet til sejl med "udlæggerkøle".
Hele "konstruktionen" kan foldes sammen, da den er lavet som en slags stangkonstruktion med aluminiumsbeslag.
Jeg har set en magen til på Klepper fabrikkens hjemmeside under Museum. Den står den udstillet.

Kender nogen sådan en båd og kan hjælpe?
Jeg nænner ikke at smide den ud, men jeg er heller ikke tryg ved at sejle i den længere.

Hilsen Klepper ejeren
Hej Alle Jeg har en Klepper foldebåd, som... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Andy.
Du kan ikke sy det sammen når først der er latex på med en husmors symaskine, der skal en maskine til hvor tråden kører igennem et Trabant bad med både over og undertråd, ellers vil tråden blive til "fuglereder" på vrangsiden.
Løsningen er at sy lærredet sammen først og så smørre med latex bagefter. Der skal ca. tre lag på hver side så vil den blive ca. 4 mm. tyk.

V.h. Håndværkeren
da den originale hud er så vidt jeg husker ca. 0,5-1 mm , så det er et ordentligt tæppe håndv. vil ha på, tør man gætte på en vægt omkring et par hundrede kg.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg vil da også sige at 4 mm er overkill.. Men i stedet for at smide båden ud, så er det da et forsøg værd at købe noget tyndt stof og så give den et lag på hver side... Det skal nok blive stærkt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Alle,

Klepper fabrikken har ikke nyt betræk til de gamle modeller, og det kan heller ikke bestilles. Fabrikken i Schweitz har jeg fundet over nettet, men med mit tyske og prisen (ca. 10.000 kr.) er det ikke noget, som jeg lige har "lyst til at bestille".
Jeg synes også, at båden er sjov og fint forarbejdet, så det er faktisk lidt ærgerligt.
At der er forskel på lataxlim og latex vidste jeg ikke, så jeg har faktisk fået en ide, for så dårlig er båden heller ikke.
Jeg vinteropbevarer den liggende oppustet og tørt på loftet, fri for sollys.
Det er faktisk kun i bagenden, at den tager lidt vand ind - efter ca. ½-1 times sejlads, men jeg puster heller ikke pontonerne hårdt op, det er ikke nødvendigt.
Den har en salgs "kølbeklædning" af kraftift gummi, og det er især der, den er utæt i bagenden.
Det var nok en ide at tætne kanterne med det latex produkt, som I omtaler.

Mvh

Landbo
Jeg kan ikke huske hvad man lige skal affedte med inden man smører på... Men du kan sikkert finde råd under "rolle-spils-udstyr" for de laver alt i latex.. lige fra sværd til skjolde og pilespidser.
Eller håbe at en her ved hvad man affedter med.. Metal og glasfiber ville jeg rense i acetone.. men ikke gummi eller andre former for plast.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Jeg ville forslå et produkt kaldet "tri-laminat" det bruges til tørdragter indenfor dykkersporten.
Det er en lidt stiv blanding af nylonlærred og latex, syninger og flexzoner (hals og hånd manchet) laves af latex, som kan limes direkt på.

Eller kig på nogle af de andre tørdragts matrialer: neopre, compreede, gummi osv..

Mvh Lil_70
Hvad med noget luftmadras - kan det du?

Mogens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også