Behandling af gulv

Hej alle.

vi har et plankegulv i fyrtræ som vi gerne vil behandlet.
Gulvet er i forvejen behandlet med lud, det har ikke fået den store omgang, kun et let ludbehandling.
Vi kunne godt tænke os at oliebehandle det, men har hørt det ikke er godt oven på lud.

I så fald hvad er så fremgangsmåden..
Skal det slibes eller kan man rense det??
Når man giver det olie, hvor længe kan man så ikke gå på gulvet efter.??
Og i det hele taget hvordan oliebehandler man??

Hvad vile det koste og gøre det selv??(ca.75kvm gulv)
Og hvad ville det koste og få en fagmand til det hele??

Håber nogen kan hjælpe os med spørgsmålene blush)

Med venlig hilsen
Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej....
hvis det er behandlet med admindelig lud skulle du nok kunne olier det men hvis der er brugt sæbespåner skal det vaskes fuldstændig rent først men for en sikkerheds skyld så spørg din lokale malerhandel
ang. at olie behandling så er det meget nemt først skal det smøres ud efter nogen tid skal det så poleres og der kan man leje en polermaskine (mener den hedder en "Wood boy") som er nem at styre når man først lige får føling med det og jo mere du polere jo bedre bliver det for olien bliver varm og trækker længere ned i træet til sidst skal det efter polers med en bomulds klud(bruger stadig den samme maskine) for at fjerne de sidste olie rester og for guds skyld sørg for at du har nok klude har erfaringer med at jeg løb tør for klude søndag aften da jeg var ved at olier mit gulv med hvid pigment det lignede bare lort og jeg blev nødt til at overflade slide det igen og gik hjem uden T-shirt... men gå ned til din lokale malerhandel eller bygge marked og find en flaske med olie og læs bagpå for der står det hele jeg selv har gode erfaringer med "Fakse olie" og de har også en kanon kunde telefon som man kan ringe til hvis man har nogle spørgsmål
men spring ud i det og glem alt om at bruge en fagmand til det for du vil ærger dig gul og grøn over at skulle af med de penge når du ser hvor let det er
VH

------------------
Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
@Bjørnen
Du skal da vist have repareret dit punktum på keyboardet. wink Her er nogle du kan kopierer og sætte ind .............................................(ctrl+c og ctrl+v), skal du bruge fler så skriv.
Undskyld jeg kunne ikke lade være.

Jeg har også brugt Faxe hvid olie til nåletræ, det gav det pæneste resultat. Luden der gav det pæneste resultat var TripTrap, den hvidpigmenterer også en smule. Efterbehandling er almindelig sæbespåner.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også