knaselyd i motor på havetraktor

er der mon nogen her der ved hvad en ny plejlstang og et stempel koster til en B&S 12,5 hk havetraktor motor?

min valgte nemli at gnaske begge dele i dag, heldigvis er der intet sket med resten af dimserne.

og for de nysgerrige så skete der følgende.
for 2 uger siden ville jeg klippe min plæne, og er nået 25 m ind på plænen da maskinen taber omdrejninger og går i stå, det viser sig at den var løbet tør for olie, (den har brugt en smule siden plæne seson start) det lykkes efter en times nedkøling og 2 timers intens arbejde med at komme ind og dreje den rundt, at få den igang igen, og resten af græsset klippede den uden problemer, da jeg så i dag ville starte den op, var den igen genstridig, så det første jeg tjekkede var olie, den var fortyndet med benzin.

så ud med det gamle og i med noget nyt, og så kom den igang men inden jeg kunne nå at sætte mig op lød der nogle grimme knase og raslelyde confused

det var så plejlstangen der gav op, så i morgen skal jeg ned til den lokale maurrey mekker med maskinen, som jeg har afmonteret og skilt ad.
(vil gerne lige sikre mig at en rep kan svare sig)
men det kunne jo være en god ting at vide på forhånd hvad det kan koste?

Mvh
Gert
som må se på at græsset bliver højt sad

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nååååh har du efterhånden fået slået græsset? ;-)
Mon ikke manden har købt en G istedet for :-)
Citat fra Zephirine

Nååååh har du efterhånden fået slået græsset? ;-)

mjaae men ikke med traktoren, den er stadig til rep så det var med almindelig plæneklipper hvilket var særdeles tungt da græsset jo ikke stopper med at gro bare fordi traktoren ik ku kørerolleyes

mvh

Gert Møller

Citat fra Håndværkeren

Mon ikke manden har købt en G istedet for :-)

tro mig tanken har været der :p

mvh

Gert Møller

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis