Pudsning af vægge

I min forgang har der været limet - sikkert med kontaktlim - cigarkassetræ på de pudsede vægge. Det har jeg fjernet, og dermed desværre også moget af det malede puds.
Jeg forsøger nu at reparere med finpuds (Maxit).
Det går fint nok, hvor der ikke har været malet, men hvor der er malet, er det næsten umuligt.
Hvad gør jeg forkert?

Landbo
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke benytte finpuds på malet underlag, benyt istedet sandspartel - det kan ihvertfald hæfte på malingen.


Tak for dit svar.

Jeg tror også, at du har ret. Det er ærgerligt.
Problemet synes at være - og det forstår jeg slet ikke - at finpudset hæfter for godt, hvor der er malet. Jeg kan ikke "nøjes" med at lukke hullerne i væggen plant med den malede væg.
Nu har jeg kæmpet igen i weekenden, og jeg er kommet til at tænke på, om den gamle maling kan være limfarve? Så det er derfor, at det binder ude på det malede, og kun kan blive plant med hullerne, hvis det slibes?

Hilsen

Landbo
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan man være smart og smække sandspartel på savsmuldstapet og male det? smile
Gipspuds det virker fra 1-50 mm. og hæfter på alt

PE

Citat fra RhyMe

Kan man være smart og smække sandspartel på savsmuldstapet og male det? smile


Ja det kan man godt. Det smarte ligger i at fugten i spartlen opløser limen i tapetet og du vil så forholdsvist nemt kunne tage tapet ned og starte forfra smile

Lej en tapetafdamper eller brug det tapetopløser man kan købe til at blande i vand, og få så det gamle af inden du bruger tid og penge på at spartle og male
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vær opmærksom på, at man kan købe en tapetafdamper fra Wagner til fornuftige penge nu.

Jeg købte selv en i XL-Byg forleden til 279,- kr.

Den virker fortrinligt og jeg kan tage den frem når det passer MIG...
Bare et lille tip..

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

jeg vil anbefale du fuldspartler med vådrums spartel. der er flere fordele ved vådrumsspartel: mere elastisk, dækker bedre end alm. spartel, binder på flere materiale end alm. dækker bedre. og ikke mindst bedre finish.
go fornøjelse

p /p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også