Skydedør - hvordan låses ??

Hej.

Jeg har nu lagt sidste hånd på et lille toilet, hvor jeg har lavet en skydedør.

Mit problem er nu, at få lavet en låseanordning, og de 2 mest logiske løsninger som volder mig problemer er:

1. Konventionel lås, med vrider og beslag i karm - Men eftersom døren kun er 60 cm bred (der er ikke plads til mere) så vil denne løsning kræve ca. 5-7 cm der hvor vrideren er, som vil minske dør åbningen :-(

2. En haspe. Men denne løsning kræver et øje, som i sagens natur vil stikke ud af dørpladen, og som derfor vil sidde i vejen for døren, når den glider ind i skydedørsvæggen.

Hvad er alternativ 3 ?? Nogen erfaringer med lignende ??

Mvh.
Mogens

Mvh.
Mugge
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..

Jeg undres: Hvorfor er haspen ikke en mulighed.. Døren vil vel i sagens natur altid stikke lidt ud af skydedørsvæggen..
Eller sagt på en anden måde: Gør det da så meget hvis den stikker 30-40 mm ud?

En toiletdør plejer da fortrinsvis at være lukket til..?
Jeg har lavet den så den kører helt ind i væggen, og så kan jeg trække den ud vha. et ringbeslag i enden af døren. Sådan plejer man at lave "normale" døre som ikke behøver at kunne låses ....

Personligt kan jeg sagtens besørge for åben dør - men det kunne jo ske at vi fik gæster :-)

Mvh.
Mugge
Arrh, ja okay, det kunne jeg jo have sagt mig selv smile

Eller hvad med at lave et pap skilt og hænge uden på døren der kan vendes med "fri/optaget" på hver af siderne? wink:-P

Men seriøst: Jeg sidder og tænker det nok godt kan lade sig gøre.. Men det bliver ret så besværligt og kompliceret..
Hej Mogens.
Der findes nogle specielle låsekasser til skydedøre, med en såkaldt "hage-rigle-lås", som bygges ind i kanten på din dørplade, sammen med et tilhørende "slutblik" i karmen. Se eksempelvis billede og beskrivelse her:
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/44515017.jpg&imgrefurl=http://www.carl-ras.dk/e-handelskatalog/beslag/lukkebeslag/kantrigler/paskvilkantrigler/&h=420&w=600&sz=23&hl=da&start=5&sig2=BEP2WxqhpnBt-A0POOqLuQ&um=1&tbnid=Wn1KmnRZFllx5M:&tbnh=95&tbnw=135&ei=lzeZRqD6DpD00QSNyNy4Cg&prev=/images%3Fq%3Dkantrigle%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dda%26rlz%3D1T4GFRC_daDK219DK219

Din lokale tømmerhandel bør kunne skaffe den (eller en tilsvarende af andet fabrikat) - ellers kan du kontakte mig, så skal jeg nok sende dig en.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Jep, det var lige sådan noget jeg havde i tankerne.. Det var bare noget der skulle lavs selv.. Vidste slet ikke det fantes.. Men så blev jeg da også klogere idag wink
Annonce
Citat fra KimArndt

Jep, det var lige sådan noget jeg havde i tankerne.. Det var bare noget der skulle lavs selv.. Vidste slet ikke det fantes.. Men så blev jeg da også klogere idag wink

Tillykke, så har det da ikke været helt spildt for dig at stå op i dag...

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Skal døren låses i en bestemt side?

Hvis den må låses i den side, der først glider ind i væggen, kan man så ikke gøre sådan her:

Bor hul i væggen lige hvor døren stopper, når den er lukket eller i det stykke af døren, sokm ikke bliver synligt. Lav hullet, så der kan skubbes en pind (eller split må det vel helle kandes) eller stang ind. Så er døren låst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis