Fjerne rødder?!

Efter vi er flyttet i nyt hus skal haven sættes lidt i stand! Nede bag ved går en dejlig sti og mellem denne og haven er en hæk.. denne har jeg fået "trimmet" en del, samt fjernet en masse store buske der stod foran i et stort virvar!! Vil gerne have sået græs samt plantet samme hæk som rundt om resten af haven for at give et helheds indtryk!..

Men men.. rødderne fra de større buske har så stort et omfang at jeg selvom jeg har gravet dem fri ikke kan rokke med dem, og ikke få dem fjernet!... rødderne fra hækken med stien består af en masse tynde grene der står enkelt vis ned i jorden.. hvordan får jeg alt dette fjernet så jeg kan få fræst og sået græs?

Kan en rodfræser bruges her? Har også hørt at man kan få noget til at komme på rødderne så de rådner hurtigt og kan fjernes...

Line
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke ekspert eller ngoet.. Men mon ikke en rendegraver skulle kunne tage dem op? Ellers lyder en rodfræser da som en god ide...

Og tillykke med det ne hus forresten smile
Ja der er ikke nogen problemer med at bruge en rod fræser, og som du skriver Lopus kan den faktisk være lidt sjov at kører med, når man tænker på hvor besværligt det var før rodfræseren blev opfundet.
Det eneste man skal sikre sig er at der ikke er nysgerrige børn hunde og katte i nærkeden af fræser stålet, for den spørger ikke om hvad den skal fræse væk, den fjerner alt organisk der kommer i nærheden af stålet.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis