Byg selv båd..

Hej.

Går lidt med planer om at bygge mig en mindre båd i aluminium, men hvor finder jeg tegninger til sådan et projekt?
Forestillede mig en båd til påhængsmotor, på 4-6 meter i længden, men er også interesseret i tegninger til andre "byg selv" både.
Nogle der har links til sådan sider på nettet?

Hilsen Sømanden.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
på min side er der et link til en amerikansk bådside, med masser af link til selvbyg.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis du er rimeligt heldig kan du ved et antikvariat købe en bog der hedder 13 Både de selv kan bygge. Der er nogle virkelig gode tegninger og forklaringer så næsten enhver amatør kan bygge sin egen båd.
Men den side som Lynæs har er også det rene GULD med hensyn til gode link til gør det selv manden M/K.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej jeg vil gerne bygge et støtteskib på størrelse med Absalon i aluminium hvor kan jeg få det til en billig pris
Hvilken størrelse har du Absalon?

Ved godt det oprindelige indlæg er fra 2007, men hvis nogen er interesseret, så har jeg det specialhæfte fra Populær Mekanik med de 13 både man kan bygge selv (i træ!).

Det er ikke til salg, men jeg kan godt skanne nogen af siderne.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Æv Bæv det har jeg da også
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Og min er faktisk købt i et antikvariat - som du foreslår.
Vistnok i Vejle, for 20 år siden.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det hæftes største værdi, er brændværdien, det er nole slemme misfostre det viser, jeg har også set flere færdigbyggede eksempler .og det har ikke ændret på indtrykket af bådene.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nå da.

Jeg har da set et helt pænt eksemplar af den lille kabinebåd? der hedder Søridderen - den var nu ret pæn.

Men smag og behag er som bekendt forskellig.Men du har ret - tegningerne daterer sig sikker tilbage til omkring 2. verdenskrig, og er for en stor dels vedkommende præget af "hvad kan vi lave af de her krydsfinerplader/brædder som er til overs".


Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af bobenontot på 22 mar 2013 07:54
Og min er faktisk købt i et antikvariat - som du foreslår.
Vistnok i Vejle, for 20 år siden.

Tjah det er min også, for jeg havde en helt ny som jeg købte i 1967 men som jeg lånte ud for omkring 10 år siden, desværre forsvandt både bog og låner ud i det uvisse. Så jeg måtte også søge efter bogen og fandt så en heldigvis.
Det er rigtigt hvad lynæs skriver at kønne er de ikke jeg har dog selv bygget den lille Tinny til børnene, dog af vandfast krydsfiner. Den var populær nogle år til de blev for store til den. Min bror har den faktisk stadigvæk, han bruger den til at sejle ud til den Ø han har i en sø nede i parken.
For et par år siden lå der faktisk den trimaran for svaj der ér i bogen, nede ved Thurø dæmningen den så ret ny ud. og var pænt bygget.
Skrevet af lynæs på 15 jul 2007 07:05
på min side er der et link til en amerikansk bådside, med masser af link til selvbyg.

Og den side er svær at finde, hvis ikke man har gemt linket?? 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også