Hvorfor er det stumfilm

Hej herinde

Jeg har nogle film liggende på min pc, som jeg gerne vil have brændt på dvd.
Det har jeg så forsøgt, men der er ikke kommet nogle lyde medconfused Det program jeg har brugt er Nero 6.
Er der nogen, som har en idé om hvad jeg har gjort galt?

Mvh

Kasper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle vel ikke være film i Divx format? Dem har jeg nemlig haft problemer med - fine billeder, men manglende lyd.

Mvh.

René

Nej, det er i mpg-format, men undrer mig meget, har nemlig også andre i det format hvor det ikke er et problem. Kan det tænkes at lydsporet er gemt seperat, men at pc'en normalt selv finder det? Der er fin lyd på når jeg afspiller den normalt på min pc, men lige så snart den ryger over i Nero, er lyden væk.

Kasper
Jeg har oplevet noget lignende i forbindelse med omformattering af en DVD film til brug på en IPac: Processen tog en evighed; billedet var fint, men lyden forsvandt stort set. Jeg fik en lidt tåget forklaring der gik ud på, at billedkvaliteten var for høj og brugte derfor så meget plads og ressourcer, at lyden ikke kunne blive bedre. Uanset mine efterfølgende forsøg fik jeg aldrig en tilfredsstillende lyd .

Det var jo desværre ikke en afhjælpning af dit problem, men bare en tilkendegivelse om, at andre også er "i gyngen". Jeg håber andre har ideer/svar, der kan hjælpe både dig og jeg.
Der findes mange alternativer til nero, når det gælder omformatering af videoformater.
Prøv f.eks. at kigge på videohelp.com

Det program jeg har haft mindst problemer med er convertxtoDVD, som iøvrigt også er et af de nemmeste jeg har prøvet. og kan man leve med et lille vandmærke i filmen, så er det også gratis.

Det kan hentes her: www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/


Håber det kan hjælpe jer

ps. Ovennævnte kan klare næsten alle formater, men kan vist kun lave dem om til dvd. Er man ude efter andre formater, så kig på videohelp

Mvh Grandjean 

Når jeg laver film om.. eller sætter klip sammen bruger jeg
WinAVI Video Converter
Fungerer fint.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Lav filmene til vob og brænd derefter med Nero
"manglende lyd" skyldes normalt ENTEN at den MPG du konverterer IKKE er en standard MPG, ELLER fordi når du konverterer, så laves der normalt en opdeling i lyd og billede, og hvis du ikke angiver eller samler disse to, så får du kun den ene med.
winavi som Grandoldman nævner er rimelig let at bruge og tager også AVI.

TMPGEnc DVD er også et godt bud, men er lidt mere anvanceret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis