Gulvisolering

Jeg har lagt gulvisolering, og har fået at vide, at jeg skal hælde en blanding af LECA-nødder, sand, cement og vand i de hulrum der er imellem flamingo'en og sokkelen. men jeg fik ikke lige fat i blandingsforholdet.... Er der nogen her, der kan hjælpe??? biggrin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal ikke være hul mellem flamingo og sokkel op ad soklen sætter du et stykke 20 mm flamingo på højkant og gulvflamingoen skal støde ind til dette.
Tak. Det ved jeg godt - det med de 20 mm flamingo på højkant. wink I de rum hvor jeg skal støbe, er der kampstens-sokkel på 1 eller 2 af siderne. Det betyder, at jeg har været nødt til, at grave 45 grader skråt ned, fra sokkelen, for at kampestenene ikke skulle skride...... Det er på de omtalte "skråninger" jeg skal ha den tidligere omtalte LECA-cement-sand blanding........
Du behøver ikke at putte sand i!

Du fylder bare leca nødder i din blandemaskine, en skovl fuld cement, og en sjat vand, så det lige bliver fugtet.

Derefter fylder du det bare i dine revner

Mvh

Klaus
Ja det var jo ikke nemt at vide, men uanset om dine kanter er lige eller skrå skal du bruge flamingo så må du skære det skråt eller smulder det. lecanødder er ikke kapilærbrydene.
Citat fra RØRsmed

Ja det var jo ikke nemt at vide, men uanset om dine kanter er lige eller skrå skal du bruge flamingo så må du skære det skråt eller smulder det. lecanødder er ikke kapilærbrydene.


Jo da, leca nødderer er kapilærbrydende!!

Mvh

Klaus
Hej Klaus, og RørSmed

Tak for hjælpen. smile Skønt med en hjælpende viden........cool

Ha' en god dag....wink

Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis