Gule skjolder efter sandspartling af vægge og loft

Hej,

Vi har lige sandspartlet vægge og loft. Der er nu kommet gule skjolder på visse områder af væggene og loftet. Der er ikke blevet røget i lejligheden, så dette kan ikke være årsagen. Spørgsmålet er om disse gule skjolder også vil trække ud gennem glasfilten som vi skal have sat op på de sandspartlede vægge? Vi har læst om loftalkyd på hjemmesiden, kan det anvendes på væggene og hvornår i processen skal det i så fald påføres (før eller efter opsætning af filt)?

Håber at nogle af jer har et godt råd,

Venlig hilsen

Camilla
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der var skjolder på væggen før du begyndte at spartle er det det som trækker ud igennem og det vil det også gøre gennem filt ,maling. du er nødt til at bruge noget stopgrunder , det andet produkt du spørger om kender jeg ikke.
Du kan være ret sikker på at det trækker igennem malingen, hvis det er trukket igennem spartelmassen. Tro mig- jeg ved hvad jeg snakker om ;-)

Som Rørsmed også skriver, så skal det have noget stopgrunder. Det kan både fåes til at male og spraye på.

Det du snakker om som loftsalkyd er bare en (tynd) alkydmaling, som har helt samme effekt som stopgrunderen, da den lukker misfarvningen inde bag en ikke-vandopløselig overflade.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Camilla P

Hej,

Vi har lige sandspartlet vægge og loft. Der er nu kommet gule skjolder på visse områder af væggene og loftet. Der er ikke blevet røget i lejligheden, så dette kan ikke være årsagen. Spørgsmålet er om disse gule skjolder også vil trække ud gennem glasfilten som vi skal have sat op på de sandspartlede vægge? Vi har læst om loftalkyd på hjemmesiden, kan det anvendes på væggene og hvornår i processen skal det i så fald påføres (før eller efter opsætning af filt)?

Håber at nogle af jer har et godt råd,

Venlig hilsen

Camilla

Måske det sku undersøges hvorfor disse gule skjolder dannes....det ku være fugt som trænger ind i vægge og loft et sted.....og så ka man jo bruge nok så meget stopgrunderwink

US Freelance smba

Boligrenovering Tømrer-Murer-Tagdækker

Bygningsservice Arbejde fra lift/kran

Kranførerudlejning Mobilkran-Tårnkran-Fjernbetjente kraner

Maskinudlejning m. fører Minigraver-Maskintrailer-Motorbør-Stamper mm.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også