Bremserne hænger

Hej

Jeg har et problem med bremserne på min Peugeot 206 1,9D. Når jeg starter med at køre er der ingen problemer, men efter lidt kørsel begynder bremserne at hænge en lille smule. Jeg har været ved mekaniker 2 gange nu, og han har efterhånden skiftet alle bremserør-og slanger, lige lidt har det hjulpet! Hvad kan det evt være?????

På forhånd tak
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gert.m
Gert.m
1072 3720
Citat fra The Mad Dog

Hej

Jeg har et problem med bremserne på min Peugeot 206 1,9D. Når jeg starter med at køre er der ingen problemer, men efter lidt kørsel begynder bremserne at hænge en lille smule. Jeg har været ved mekaniker 2 gange nu, og han har efterhånden skiftet alle bremserør-og slanger, lige lidt har det hjulpet! Hvad kan det evt være?????

På forhånd tak


jeg ville nok først få renset og smurt kalibres glideflader det er som regel rust der forhindre dem at glide tilbage, og vil da sige at det forbavser mig at din mekker ikke har gjort det med det samme.

tror aldrig jeg har oplevet at det var bremserør og slager der var årsag til at bremser hænger, med mindre de har fået et tryk så de er flade.

men er det alle bremser der hænger eller kun en?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

The Mad Dog
The Mad Dog Trådstarter
38 7500
Jeg ved ikke om han evt har smurt kalibrene, men det er begge forhjul det er galt med! Bremsepedalen bliver til tider også hård, og for mig virker det som om hydrauliktrykket har svært ved at forlade bremserne igen.
Det er ikke så galt, at man ikke kan køre med det, men det varmer bremserne godt op og har reduseret den til at køre ca. 14 km/l mod 19 før.
Gert.m
Gert.m
1072 3720
Citat fra The Mad Dog

Jeg ved ikke om han evt har smurt kalibrene, men det er begge forhjul det er galt med! Bremsepedalen bliver til tider også hård, og for mig virker det som om hydrauliktrykket har svært ved at forlade bremserne igen.
Det er ikke så galt, at man ikke kan køre med det, men det varmer bremserne godt op og har reduseret den til at køre ca. 14 km/l mod 19 før.


grunden til at din pedal virker hård er fordi at vædsken bliver varm, det har jeg også oplevet på mine biler hvis de har været kørt lidt hårdt.

men jeg ville ihvertfald finde ud af om han har gået kalibrene efter før noget andet

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Annonce
stellan
stellan
155 2620
Til Gert.
Det kan sagtens være en bremseslange der er faldet sammen så trykket kun kan gå ud til hjulet, men ikke tilbage til beholderen.
Det har været et stort problem på gamle peugoter. tror ikke det er det i dette tilfælde.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
hvis begge slanger fortil er skiftet vil jeg skyde på at det er hovebremsecylinderen der har et dårligt stempel / pakning så bremsevæsken kan løbe forbi. Og pedalen derfor bliver hård. Hvis det er med abs kan problemet også ligge der.

MVh. Jesper
Hvis du kører for pænt altid skaber du sådanne problemer.. Jeg tror det er dine kalibre der gamle og rustne..
Når du kører skal du jævnligt bremse så hårdt du kan for at motionerer dine bremser.. Husk at der ikke skal være nogen bag dig. Når du holder for rødt skal du også nogle gange træde så hårdt som lavede du en katastrofe-opbremsning. Man skal holde liv i sine bremser..
Når de bliver så varme som du siger, bliver klodserne som glas og skiverne bliver også ødelagt. Så nye kaliber, klodser og skiver..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
ALB69
ALB69
978 2630
Citat fra grandoldman


Når de bliver så varme som du siger, bliver klodserne som glas og skiverne bliver også ødelagt. Så nye kaliber, klodser og skiver..


Gode forslag men personligt ville jeg nok starte med at skifte mekanikkeren.

René
det er vi helt enig om.. Det er et meget normalt problem..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

The Mad Dog
The Mad Dog Trådstarter
38 7500
Jeg siger mange tak!
Jeg har så sent som igår, skilt mine bremse ad, da jeg har haft nøjagtigt samme problemmer som dig.. jeg fik renset og smurt kalibres glideflader osv.
Og nu er problemet væk..
det er en Peugeot 206 S16
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

  1. forbremser på Passat
    Lav-Bil (19 svar)
  2. udskiftning af bremserør
    Lav-Bil (9 svar)
  3. Skævbremsning
    Lav-Bil (11 svar)
  4. Kasseret til syn (bremser ford)
    Lav-Bil (22 svar)
  5. Bremseskiver på Peugeot 306
    Lav-Bil (8 svar)
  6. Nye skiver og klodser på baghjulene efter 55000
    Lav-Bil (2 svar)
  7. Bremser skævt
    Lav-Bil (4 svar)
  8. Ford Escort 1.8 sport stc Bremser hænger.
    Lav-Bil (4 svar)
  9. wv transporter 97 taber bremsetryk
    Lav-Bil (11 svar)
  10. udluftning af abs bremser
    Lav-Bil (4 svar)

Populært lige nu

  1. Beskærering af gammelt æbletræ
    Lav-Have (læst 282 gange)
  2. Understøbning hvorfor ekspanderende beton?
    Lav-Hus (læst 237 gange)
  3. Dæmpe bipper (buzzer) lyd i et multimeter
    Lav-Hobby (læst 341 gange)
  4. Luft/luft varmepumpe til parcelhus?
    Grøn energi og sparetips (læst 922 gange)
  5. Overligger
    Jura, reglementer og krav (læst 196 gange)
  6. Hul i kældervægge
    Lav-Hus (læst 261 gange)
  7. Pizzaovn og overdækning?
    Lav-Hus (læst 168 gange)
  8. Hvad er dette der er faldet af min bil?
    Lav-Bil (læst 207 gange)
  9. Udendørs stikkontakt til indmuring
    Lav-Hus (læst 323 gange)
  10. ALT OM RØR
    Over hækken (læst 285 gange)

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

 

Følg med