Bremserne hænger

Hej

Jeg har et problem med bremserne på min Peugeot 206 1,9D. Når jeg starter med at køre er der ingen problemer, men efter lidt kørsel begynder bremserne at hænge en lille smule. Jeg har været ved mekaniker 2 gange nu, og han har efterhånden skiftet alle bremserør-og slanger, lige lidt har det hjulpet! Hvad kan det evt være?????

På forhånd tak
Hej Jeg har et problem med bremserne på min... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
grandoldman skrev den 18-07-2007 08:23:59

Hvis du kører for pænt altid skaber du sådanne problemer.. Jeg tror det er dine kalibre der gamle og rustne..
Når du kører skal du jævnligt bremse så hårdt du kan for at motionerer dine bremser.. Husk at der ikke skal være nogen bag dig. Når du holder for rødt skal du også nogle gange træde så hårdt som lavede du en katastrofe-opbremsning. Man skal holde liv i sine bremser..
Når de bliver så varme som du siger, bliver klodserne som glas og skiverne bliver også ødelagt. Så nye kaliber, klodser og skiver..

 Fantastisk! Min Skoda Felicia 1998 var til syn hos PAVA i mandags. Kom ikke igennem, da den bremsede 37 % skævt. Kørte til min mekaniker, som rensede bremserne og kom kobberfedt på enderne af bremseklodserne og forklarede dette (jeg følger så vidt muligt altid med i, hvad der sker på værkstedet med min bil). Tilbage til syn, og den var nede på 15 %. Så det var ok. PAVA skiftede så mine hjul som lovet i forbindelse med undervognsbehandling, og mekanikeren sagde, at min højre forbremse var varm - at den hang. Så måtte jeg jo google og fandt denne tråd. Tænkte at det passede meget godt med, at jeg kører for pænt   Så jeg kørte en tur, bremsede hårdt op tre gange, og prøvede så for første gang i mit liv en katastrofeopbremsning - tror jeg. To gange. Kørte ind til siden og konstaterede, at det godt nok lugtede varmt ved højre hjul og slet ikke ved venstre hjul. Kørte så hjem. En tur på 2 km. Tjekkede igen, og den lugtede så SLET ikke varmt! Jeg skal nu nok blive ved med at køre pænt, men skal da tænke over, at bremser er vel som muskler - use them or loose them   

Du har andre udfordringer med din gode Felicia. Mange af delene er ved at være godt slidt af ælde, gummi har det ikke som da den rullede af produktionen. Så derfor skal man være mere over sin bil, når den er så gammel. Men de gamle Feliciaer er lavet af gode dele, de var heller ikke helt billige da de blev solgt. Det er rusten der slår dem ihjel, ikke det mekaniske.

MVH en tidligere Felicia ejer.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg er så heldig, at min Felicia ikke er i dårlig stand. Den bliver jævnligt undervognsbehandlet, hvilket måske er en dyr investering, men hellere det end at den ruster op, som min gamle Favorit gjorde. Der er tre mindre rustpletter på bagsmækken ellers intet. Den har kun kørt 84.000 km, så jeg håber da, at den kan holde mindst 100.000 km mere. Heller ikke gummilister og lignende fejler noget. Der kommer nok problemer med forskellige dele hen ad vejen, men gør der ikke også det med nye biler? 

Mvh en glad Skoda Ejer

F*ck hvor fedt jeg fandt denne tråd, jeg har en Fabia fra 07 med samme problem, har skyndt mig at sende denne tråd videre til min mand der aldrig i sin mekanikker tid har stået med sådan et problem. Euromaster havde den inde da den blokerede højre forhjul total, de skiftede hovedcylenderen og sagde nu skulle den være iorden, her 3 uger senere fungere det stadig ikke, og min mand er ved at rive hårene af hovedet fordi han ikke lige kan lure problemet, men håber han ved hjælp af denne tråd nu kan prejle sig ind på hvad der er galt 🙂
Jeg forstår ikke at de har skiftet hovedcylinderen. Det plejer at være hjulcylinderen hvor stemplet  pga rust ikke kan glide tilbage. Hjulcylinderen sidder i forbindelse med noget glide haløj som fordeler bremsekraften til begge sider af bremseskiven Disse glider kan også være så tørre at det ikke fungere. Det undre mig at blomsterpigen kunne nøjes med nogle hårde opbremsninger. Hendes bremser burde ha været til eftersyn.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Jeg laver selv bremsere på min gamle Corolla fra 99, jeg adskiller altid alle 4 kalibre, polere bremsestemplerne, rensen udboringen i kalibrene hvor stemplerne sidder, især udenfor tætnings ringen kan der komme rust, skifter selvfølgelig evt defekte dele.
Selve stemplet og tætnings ringen får bremsefedt, alle bevægelige metaldele får alufedt, de bevægelige dele der køre i gummi smørres med silokonefedt. (undtagen bremsestemplet)
Det virker for mig, og den har altid bremset lige til syn, sidste gang i nov 19, 2% forskel på forhjulene og 4% på baghjulene.
Min erfaring er at kobber fedt ikke virker nær så godt, som alu fedt. (og er der aluminium er kobber fedt total no go)

Vi prøver igen, i morgen --
kovas skrev den 01-01-2020 22:19:20

Jeg forstår ikke at de har skiftet hovedcylinderen. Det plejer at være hjulcylinderen hvor stemplet  pga rust ikke kan glide tilbage. Hjulcylinderen sidder i forbindelse med noget glide haløj som fordeler bremsekraften til begge sider af bremseskiven Disse glider kan også være så tørre at det ikke fungere. Det undre mig at blomsterpigen kunne nøjes med nogle hårde opbremsninger. Hendes bremser burde ha været til eftersyn.

Men hvaså med min? Den døjer stadig, og manden har forsøgt katastrofeopbremsninger, skiftet bremseslanger, renoveret bremsekaliberen, smurt det hele op men intet har virket endnu, og min mand har også luftet ud, skyllet bremserørene igenenm med bremsevæske, skiftet bremseskive og klods, men lige lidt har det hjulpet. Den holder trykket, men løsner han udluftningsskruen, bremseslangen eller bremserøret så løsner den sig. Vil da også sige at Euromaster ikke har gjort deres arbejde ordenligt da de blot skiftede hovedcylenderen og sagde at nu burde den være iorden.

 

Hvis bremseren er blokeret, og når du åbner udlufterskruen på kaliberen, og den så går fri, så er der jo noget galt på vejen op til hovedcylinderen (eller selve hovedcylinderen) måske det er ABS systemet der driller? (ny ABS blok)
Jeg vil anbefale at køre den på et autoriseret Skoda værksted, der er gode chancer for de kender problemet, så de hurtig kan løse det, så du undgår flere unødvendige forsøg på reparation.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 01-01-2020 22:56:50

Hvis bremseren er blokeret, og når du åbner udlufterskruen på kaliberen, og den så går fri, så er der jo noget galt på vejen op til hovedcylinderen (eller selve hovedcylinderen) måske det er ABS systemet der driller? (ny ABS blok)
Jeg vil anbefale at køre den på et autoriseret Skoda værksted, der er gode chancer for de kender problemet, så de hurtig kan løse det, så du undgår flere unødvendige forsøg på reparation.

Hovedcylenderen er blevet skiftet af Euromaster for 3 uger siden så det nok ikke den, jeg har ikke råd til at køre den på værksted konstant, så derfor vil min mand gerne kunne lave den selv, han er uddannet mekaniker og har haft eget værksted. 

 

Ja så burde det jo ikke være hovedcylinderen, men er bremseslangerne også skiftet, vil jeg mene det er abs blokken der skal skiftes.
Der er jo ikke andet der kan hindre bremsevæsken i at løbe tilbage, end rør/slange system, samt abs blok og hovedcylinderen.
Når bremserne holder med at blokere, når udluftningsskruen løsnes.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis