Værksted og carport

Hej.

Jeg skal igang med at bygge værksted og carport i en stor sammenhængende bygning (3,5m x 14,6m). I værkstedsdelen vil jeg gerne have støbt gulv, men hvordan er det lige opbygning ser ud for sådan et? Jeg skal have støbt sokkel hele vejen rundt, så jeg går ud fra at jeg kan bruge den som "støbeform". Hvordan skal underlaget være? Kan jeg støbe gulvet direkte oven på jorden eller skal jeg have et sandlag at støbe på? Er der andre ting jeg skal være opmærksom på? Værkstedet skal desuden isoleres.

Henrik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv lige lavet carport med værksted men med fliser på gulvet, og har allerede fortrudt at jeg ikke isolerede gulvet . så hvis jeg var dig ville jeg gøre lige som beskrevet i tråden "støbning af gulv med varme" og så bare undlade varmerørene (med mindre du vil have det rigtigt dejligt med varme i gulvet)
Hejsa...

Husk lige at en sådan varport på over 12 m. længde ikke kan placeres i 2,5 m. skelbræmmen... (jf. Bygningsreglement for småhuse....) :-)

Mvh

Henrik

-----------------------------------------------
Følgende kompetencer haves:
Bygningskonstruktør,
Beredskabsinspektør,
Elektriker,

Altså forsøger jeg gerne svare på bygnings-, brand eller el-relaterede spørgsmål... biggrin
Hej

Jeg er selv igang med at bygge en garage i leca blokke på 190 mm tykkelse.
Reglerne er at der skal værre 300 mm isolering i gulvet hvis du skal have gulvvarme. Hvis du skal støbe gulv skal du huske 20 - 30 mm isolering imellem gulv og fundament. Du kan ligeså godt ligge pleksrør i gulvet med det samme det vil koste dig ca 1500 kr. Så kan du altid tilslutte det hvis du har lyst.

Hvis du tilslutter gulvvarmen skal du huske at isolere vægge og loft.

Du får lige en god hjemmeside som jeg bruger rigtig meget angående tegninger og viden.

http://www.mur-tag.dk/muc/index.asp#

Gå ind under mur og tagdetaljer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis