Vandlås under gulvet

Hejsa,
Hvis vi skylder noget ud i vasken i bryggerset (feks. afløbsrens el. lign.), kan vi senere på aftenen lugte det på vores ene badeværelse - vi regner med, at det er fordi, der enten mangler en vandlås, eller den er defekt. Mit spørgsmål er nu, om det er en fejl i huset, hvis der ikke er en vandlås?
Det handler jo evt. så om ejerskifteforsikring... Der er ikke nogen vandlås på vaskens afløb (over gulv), men skal der ikke være en under gulvet, som også stopper lugtgener via gulvristen?
Tak for hjælpen!
Mvh. Katrine.

navigare necesse est
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der mangler en vandlås vil der hele tiden være en ram lugt af l... du vil ikke være i tvivl
Der kan godt være en lugt af lort ind imellem, men det er ikke konstant! Har du en anden forklaring på at lugten breder sig fra et rum til et andet (gennem kloakken). Og ved du om der SKAL være en vandlås - dvs. er det en fejl på huset, hvis den ikke er der? Eller kan det bare være fordi huset er gammelt - fra 1976?
Tak for hjælpen endnu engang.
Mvh. Katrine.

navigare necesse est
jeg mener at der skal være en vandlås , og det tror jeg også der er . jeg går ud fra at det er inde i bruseren prøv at tage risten op måske sidder der en indsats i afløbet hvis der gør kan den måske sidde skævt eller have en mør pakning.
hejsa, prøv at rense afløbet..
hvis i presser det, det vil sige tager en spand vand eller 2 og hælder i samtidig med at i har så meget vand på som mulig, stemmer det så op?
hvis det gør det, så er det stoppet og bør renset med enten svupper og hvis ikke hjælper så med split. kan også til tider gøres med en have slange, med tryk på..


selve dit spørgsmål, jo der skal være vandlås, efter de regler som vi køre efter i dag, men som ud skriver så er huset fra 1976 og loven kan sige noget andet den gang.

du kan også undersøge om hvis der en en vandlås ved at fylde vand i afløbet, og lyse ned med en lygte, kan du så se et vandspejl, så kan du vente til i kan lugte afløbet, og så prøv at lyse der ned igen..

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Citat fra RØRsmed

Selvfølgelig er der en vandlås , det ville jo lugte ganske frygtelig ellers.


Præcis, jeg tror ikke man er i tvivl hvis man ikke har en vandlås smile

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Hej Katrine.

Ved i nogenlunde hvordan afløbet er strikket sammen under huset?

Det kunne tyde på at du har et problem med din faldstamme på dit badeværelse. Har i prøvet at skylle afløbet igennem? Evt få et firma ud og gøre det, det koster ikke det store, omkring 500kr. Det kunne jo tyde på der sad noget fast et sted som gør at vandet har svært ved at blive ledt videre ud i kloark systemet idet du selv siger det ikke er konstant det lugter.

Du har 100% en vandlås, ellers vil stanken være der konstant.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Kravet om en vandlås eksisterede allerede dengang.
Men det forlyder, som om vandlåsen bliver suget tomt eller taber vand.
Det ville undre mig, hvis den taber vand da en vandlås er opbygget mekanisk, som vil sige med feste formstykker som ikke plejer at gå i stykker.
Når i kan mærke lugten næste gang, så kontrollere vandlåsen.
Er der vand i?
Utroligt nok kan det faktisk skyldes at jeres udluftning på faldstammen hvis forhanden er stoppet/blokeret.
Dette vil ved benyttelse af faldstammen sagtens kunne forårsage en tryk i ledningen som suger en vandlås tomt for vand.
Tak for hjælpen - vi vil forsøge med div. råd! Men nu er jeg da blevet så meget klogere! :-)
Katrine.

navigare necesse est
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis