Hak i telefonkabel - reparation

Hej
Har under gravearbejde fået givet mit telefonkabel et hak med spaden. Kablet (inderst) er indtakt og fungerer men blykappen er brækket. Hvordan reparerer bedst det inden jeg dækker til igen?

Vh, Silas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Silas.
Det er lidt af et problem, for da det er den del af indstalationen som Tlf. selskabet har udført er det faktisk dem der skal reparere det hak du har været så uheldig at lave, og det koster kassen !
Men nu er det jo en Lav Det "Bedre" Selv siden denne her, så en god gang ægte Gaffa tape omkring hakket så skulle det problem være løst.
(Nu for jeg nok nogen på Møtsen af andre brugere !!)

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker
Nu var min PC så tosset at den (læs utålmodige jeg) fik posted spørgsmålet 3 gange... Kvinde-agtige mænd og teknik - tsk tsk.

Nå men der er kommet et par svar mere og de mener at TDC reparerer gratis - så længe der ikke er tale om entreprenør arbejde, men bare GDS. Har du oplevet noget andet?

Der var bare så mange rødder, og de skulle have én over nakken med spaden. og ja, så kom dem gule rod lige i vejen :-(

/Silas
Nej Jeg har ikke oplevet noget andet fra TDC. Men har fået på Møtsen fordi jeg havde repareret et udvendigt kabel jeg ved et uheld havde klippet over med en motorsav. Der var tale om et træ der groede så tæt på muren så jeg ikke havde set at ledningen sad for tæt på træet (hang løst)

V.h. Håndværkeren
Sidste år hjalp jeg en af mine sønner med at grave fundamenttil et skur.
Vi havde lejet en Bobcat og fik gravet telefonkablet over.
Det kom til at koste mange penge.

Man kan få noget plastmateriale som krymper når man varmer det op med en varmepistol - elektrikere bruger det til vandtætte samlinger under jord.
Men det er muligt at det er rørformet og derfor kun kan bruges når kablet er brudt helt.
Så må du vel bruge Håndværkerens løsning med gaffatape.

Hilsen
GUG
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis