Fliser i Indkørsel

Hej

Jeg skal til at lægge ca. 350 m2 fliser i indkørslen, det er en indkørsel som der er småsten på og den er godt tilkørt (hård som bare f.....) er det nødvendigt at grave så meget af eller kan jeg bare rette den af også lægge et lag afrettersand på ??????
Mvh.
Jesper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på undergrunden. Hvis den kan arbejde med veksel frostvejr/varmen kan den godt give lunker, som du netop ikke seer med småsten.
Hvis den er udført af stabil eller lignende, så kan du spar mange penge på den måde.
I en indkørsel skal nemlig minimum 20 cm stabil + 3 cm grus + sten, som enten er 6 eller 7 cm stor. Dette vil give den nette sum af 136,5m3 til at grave ude og kør væk.
Jeg ønsker dig god arbejdslyst med dit projekt. Smile.
Så får dig en gravmaskine og en motorbør. Tidsmæassigt kan den lille ekstraudgift svar sig.
Med de mængder du skal flytte bliver det ikke til meget med motorbør og minigraver - hvis der er plads til det så få fat i en rendegraver med fører - han kan både grave af, flytte jorden og læsse den

Har du regnet på prisen af dit projekt ?

Alene bortkørsel af jord er noget der ligner 8 - 10 fyldte kærre-træk , hertil kommer deponeringsafgift af jorden

Med venlig hilsen

Fladder
Hej
Har undersøgt de muligheder jeg havde og kom frem til.
Jorden kan jeg komme af med gratis smile hos en bonde jeg kender som netop mangler noget jord, og en traktor kan jeg låne gratis.:p med vogn og hele pivetøjet.
Så det ligner en opgave jeg magter cool så skal købe stabilgrus og afrettersand kan jo hente det selv wink

men tak for svarene
mvh.
Jesper
Vis du kan afhente det selv er en grusgrav billigst. Bare find den nærmeste, da tiden og kørsel i hvert fald sluger en eventuell prisforskel. Men du kan jo undersøge det alligevil. Det er jo ret billigt at bruge telefonen. Hvis du kender til at lægge belægningen og til forarbejde så er der ingen hindringer for en billigt og smuk indkørsel. Hvis ikke, så prøve at få en god brolægger ude til dig, som beskriver dine arbejdsgang og de fine ting, som få alt til at fremstå rigtig godt, som for eksempel cirkelsten rundt om meterbrønd, rulleskift, højder.
Til den virkelig kræsne vil jeg anbefale en cirkelset med mosaiker i midten. Den pynter.
God arbejdslyst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis