Hak i telefonkabel - reparation

Hej
Har under gravearbejde fået givet mit telefonkabel et hak med spaden. Kablet (inderst) er indtakt og fungerer men blykappen er brækket. Hvordan reparerer bedst det inden jeg dækker til igen?

Vh, Silas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ring til TDC og lad dem vurdere - er det på din egen grund er det omkostningsfrit

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Fladder

Ring til TDC og lad dem vurdere - er det på din egen grund er det omkostningsfrit


Han kan sagtens risikere at der skal falde noget - han er jo skadevolder.

I øvrigt er det det telefonselskab man er abbonnent hos der skal kontaktes, uanset at det er TDC der kommer og fikser kablet.

Mvh.

René

Citat fra Brandmanden

Han kan sagtens risikere at der skal falde noget - han er jo skadevolder.

I øvrigt er det det telefonselskab man er abbonnent hos der skal kontaktes, uanset at det er TDC der kommer og fikser kablet.


Fladder har ret!!

hvis det er en privat, der graver kablet over bliver det rep.uden beregning!

Hvis det er en entreprenør, så har de pligt til at undersøge om der ligger kabler, og graver de dem over, så for de lov til at betale!

Jeg har selv kappet mit tlf. kabel over ca. 4-5 gange, da jeg skulle grave en ny vandstikledning ned i sommerhuset (man bliver jo som en lille dreng når man kommer op i en minigraver ) ingen regning!!!

Min far er iøvrigt kabelfejlretter hos TDC, han siger også at der under normale omstændigheder ikke er nogle private der får en regning for at grave telefonkablet over

Mvh

Klaus
Jf TDC's egen hjemmeside og deres folder "Det er grav alvorligt" så har de kun tegninger (med garanti) til umiddelbart efter skel. Hvor langt det så er står der ikke yderligere om.
vh, Silas
Tænkte det nok; de aner det ikke...

Derfor kan jeg heller ikke forestille mig at de vover at tage alverden for at lappe på et overgravet kabel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis