Rep. af revne i glasfiberbåd

Jeg skal lave en lille revne i min glasfiber båd, jeg har købt, den har helt sikkert været lavet før, men tilsyneladende ikke godt nok.
Spørgsmålet er om men skal slibe/hakke/slå den gamle rep, helt af og så fylde den med noget og i givent fald hvad, eller man har en tupe "krudt" man kan fylde i revnen, og så er man sejlende sommeren ud

Gør som alle andre !!!! Gør præcis det DU har lyst til cool
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart skulle en tube glasfiber-spartel kunne få dig gennem sæsonen.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4701&n=10

Men der skal være rent, hvis det skal binde ordentligt.
Måske du kunne tage et billede af skaden og sætte ind her, så er det lidt nemmere at vurdere.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej Lars & Elizabeth

Tak for det gode råd, det skal helt sikkert prøve :-).
Jeg skal nok tage et par billeder, men det bliver et før og efter billede, da vi skal på ferie, og jeg vil lappen den der og har ikke mulighed for et komme på nettet før efter FERIE FERIE FERIE ;-)).

Venligst Skipper og tak

Gør som alle andre !!!! Gør præcis det DU har lyst til cool
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen så god og forhåbentlig synkefri ferie rolleyes

I øvrigt kan den viste spartelmasse fås mange andre steder end Harald Nyborg - Biltema, enhver velassorteret båd-biks, sikkert også T.Hansen, Silvan osv.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra Skipford

Jeg skal lave en lille revne i min glasfiber båd, jeg har købt, den har helt sikkert været lavet før, men tilsyneladende ikke godt nok.
Spørgsmålet er om men skal slibe/hakke/slå den gamle rep, helt af og så fylde den med noget og i givent fald hvad, eller man har en tupe "krudt" man kan fylde i revnen, og så er man sejlende sommeren ud


Som du selv skriver "vil den sikkert opstå igen" Den rigtige løsning vil være at slibe en "grøft" langs revnen, og så reparere den med glasfiber. Det er en "grøft" på ca 10 cm. der er tale om, du sliber glasfiberen skrå ind mod revnen så den ved revnen er papirstynd og så lægger du et nyt lag glasfiber over revnen og "grøften", gerne så det bliver lidt højere end skroget. Lad det hærde af (ca. 24 timer) og slib det så jævnt med det omgivende skrog. Du skal også have på bagsiden hvor du også skal slibe gelcoaten af og lægge to lag glasfiber på.
Så vil den revne aldrig opstå igen. du skal naturligvis efterbehandle reperationen med gelcoat.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også