250 GB harddisk viser kun 127 GB i pc ?

Hej

Jeg har lige købt en Western Digital 250 GB harddisk (spritny), installeret uden problemer hardwaremæssigt. Installeret Win XP Pro, uden problemer, men allerede da den skal formattere hd første gang siger den " nu formatteret 10% af 127 Gbytes.
Da installationen af windows er færdig, kan jeg i denne computer c-drev egenskaber se af den kun viser 127 GB totalt, hvoaf de godt 4 GB er brugt.
Er der nogen der ved hvorfor ?
Er der ikke noget med at win xp ikke kan se store harddiskes størrelse uden man installerer SP 2 eller højere?

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej Jeg har lige købt en Western Digital 250 GB... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Guffi,

Det er fordi BIOS kun kan se de 127 indtil du har partitioneret den vil jeg tro. Prøv derfor at boote med en Acronis opsætnings CD (som du først skal brænde) og så sætte BIOS til at boote fra DVD/CD drevet hvis den ikke allerede er det - enten som første eller andet bootdrev.

Derefter kan du prøve at tilrette partitions og se om ikke det virker.
Har en pc, hvor bios er fra 2000 og der kan Win xp snildt finde de store diske.. Der sidder en 160 0g 2 stk 250 gb og der viser bios hvad der af gb på diskene..

Den kan se hvad der er af gb, på diskene, uanset om diskene er formateret eller ikke.

Så tror ikke at det er bios der blander sig..

Men prøv med Seagate discwizard..

Mener kun at der WIn ME og derunder, der ikke kan styre over diske over 127 gb. Selve WIn xp´s format er ikke god til sætte nye diske op med.. Det er min erfaring..
Det er ukorrekt hvad du skriver - det er BIOS der afgør hvor stor en harddisk PC'en 'kan se'. Så enten må BIOS opgraderes eller også må man forsøge at oppdele den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis