Friske fliser op

Hej

Jeg har lavet et lille forsøg,- og jeg mener lille, men synes egentlig ideen er ret spændende.

Jeg har taget en af mine gamle havefliser, givet den en tur med hobbyhøjtryksrenseren, og så har jeg taget noget ret tyndt (her hvidt) fliseklæb og svummet flisen ind i det. Bare så der er et tyndt jævnt lag på den. Den har nu ligget udenfor i små to måneder udsat for vind og vejr. Dog ikke voldsomt meget trafik, men den ser stadig fin ud. Tror i at det kunne være en måde at friske gamle fliser op på og dermed få en "ny" billig omgang fliser som ikke ligner andre fliser? Eller vil det ikke være holdbart nok?

Mvh Jan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder ikke tumbet den ide du har fået der Jan, og sådan noget flise mørtel kan godt nok være noget sejlivet noget at skulle fjerne igen, så mon ikke det holder.

V.h. Håndværkeren
Da jeg for snart en række år siden trak strandmørtel på mine vægge faldt der en smule på min gamle betontrappe som jeg bare trak af med filtsebrættet langs væggen (planen er at lægge klinker på senere).
Trappen ser stadig ud som ny på dét område !!! Blandingen var en ganske simpel strandmørtel tilsat en smule cement...

Tanken om at "finpudse" sider og stødtrin har derfor også strejfet mig

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Din løsning ville jeg virkeligt anbefale vider, hvis ikke da var lidt problemer.
Optagelse af hver enkelt flise og efterfølgende behandling.
Prøv at gør det med dit belægning når det ligger hvor det skal. Dine fuger vil aldrig igen fremstå pæne. Skulle du løse dette problem bedes du venligst skrive det. Kunne interesser mig. Men jeg selv har ikke fundet rigtig på noget, som virkeligt gør det nemt.
Hey

Skal se om jeg ikke lige kan få taget et billede,- Har som sagt kun prøvet dete på en enkelt flise. Og den er taget op. Nu ligger mine fliser også sådan, at hvis denne proces skulle ske, så skal de alle tages op og lægges om, da de ligger temmelig ujævnt. Men kan godt se problemet med fugerne hvis man ikke tager dem op.
Et par andre overvejelser jeg har haft er: Bliver overfladen for ujævn og meget modtagelig for mos?
Hvordan med slitage i vådt vejr?
Frostsprængninger,- altså popper fliseklæben af til vinter?

Men jeg tror jeg laver et testområde foran et stakit jeg har og ser hvordan det ser ud til næste år.. Hvis jeg når det imellem mine andre projekter......

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis