brændefyret udespa?

Hej

Jeg har længe gået med tanken om at lave et brændefyret udespa. Er der nogen der ved hvod'n man kan bære sig af med det? Her tænker jeg på opvarmningen af vandet - et badekaret kan jeg sagten lave, men opvarmningen af vandet kan jeg ikke helt gennemskue...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du laver da bare en vandtæt brænde ovn med indfyring i toppen og en mindst to meter høj skorsten. Så fyrer du i en del timer inden vandet er varmt.. og hygger ellers med et par pilsnere i karet.. Husk at lave en slags rækværk så du ikke brænder dig på brændeovnen.
Ovnen kan laves i rustfri eller alu alt efter hvad du foretrækker. Der skal helst nogle rør over selve brændkammeret til at sikre en tilstrækkelig stor overflade ud mod vandet.

Jeg vil hellere høre om hvordan du laver karet....

Jeg har et par kolleger der lavede en for et par år siden og bortset fra at skorstenen var for kort i første omgang fungerer det fint. deres kan tages med på en trailer...

MVH Njord
Jeg har selv lavet et udendørs badekar Det hele er savet ud med min elu-sav, ja og en stiksav til bunden. Den kan laves i gran regler. Det gør ikke noget at den er lidt utæt i starten, den skal nok blive tæt. Mit største problem har været de bånd der skal holde sammen på det hele. Der er 2 lag vindtrækbånd(2 x40 mm.) med huller ikke stærk nok. Lige nu står min med sprunget bånd. Tønden er fantastisk når den kommer oppå 40 grader en vinterdag/stjernekla

http://shop.morsmaling.dk/product.asp?product=96&sub=8&page=1r aften.

Jeg har smurt min et par gange med trætjære og den ser ganske nydelig ud.
mvh
Erik
Det er i stil med det Esthers Erik beskriver jeg havde tænkt mig at lave, dog delvist negravet måske - så langt er jeg ikke kommet med tænknigen endnu. Det jeg egentlig mest er i tvivl om det er hvordan jeg helt præcist laver denne ovn. Hvis der evt. er en der har lidt billeder af en sådan konstruktion vil jeg være meget glad!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis