Fugt i trægulv

Hej
Det ser ud til der er gået fugt i dele af plankerne på mit trægulv... Grunden til jeg tror det er fugt er, at det kun forekommer i plankerne lige udfra badeværelsesdøren.. og da vi ikke har ventilator, mistænker jeg naturligvis fugten fra badeværelset at have sat sig..
Hvordan bør jeg behandle træværket??
Alle råd vil blive værdsat!

Har vedhæftet billede så folk kan se hvad jeg snakker om...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For mig at se ligner gulvet bare et hvor lakken er slidt af pga. megen trafik.

Men første punkt vil altid være at fjerne årsagen til problemet - ellers dukker det op igen. Men hvis det er fugtskader du ser, vil du nok også kunne se fugtskader på badeværelset i form af mugpletter/jordslået lysning eller andet. Under alle omstændigheder bør badeværelset ventileres enten med rist eller ventilator - og husk nu det som mange glemmer - en rist eller ventilator kan ikke flytte luften hvis der ikke er luft at tage af. Dvs. der bør laves en rist for neden på døren til badeværelset, eller gennem væggen ud til, så frisk luft kan flyttes igennem. ellers hjælper udluftningen ingenting.

Er det bare lak der er slidt af, skal du i gang med gulvsliberen og slibe hele arealet (gangen) ned til bart træ og lakere igen. Pletrep. er ikke til at foretage da der vil være synlig overgang mellem det gamle og nyreppede.
Tak for jeres svar.. skal ærligt indrømme jeg ikke ved, hvordan det ville se ud hvis det var fugt eller slidtage der er problemet.. men går stærkt udfra det er fugt fordi, at det kun forekommer ved brædderne lige udfra badeværelset..

Tror ikke der direkte har lagt vand gulvet, måske en enkelt dråbe eller to i ny og næ..
Men nogen der har en ide, til hvordan jeg skal behandle træet, for at undgå fugten?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis