En mere om glasfiber

Nå jeg er stadig i gang med planlægningen af mit lille gokart projekt. Tanken er at det skal blive en lille MG A veteran-udgave.

Jeg skal derfor have lavet en karosse. Jeg er indtil videre kommet i tanke om at skaffe mig nogle tykke flamingo-isoleringsplader og skære dem til og belægge dem med glasfiber/ polyester bagefter.

Meenn, er der mon risiko for at flamingoen vil ætse og falde sammen, når den kommer i berøring med polyesteren?!? (tidligere erfaringer med andre materialer til Karnevals-projekter)
Jeg kunne jo selvfølgelig bare prøve på et lille stykke for at få denne erfaring, men hvis andre havde begået samme "fejl", så ville det jo være sparet kræfter. smile

Findes der iøvrigt andre materialer, der ville kunne bruges til at lave en karosse istedet, alle ideer er velkomne!? - stadigvæk til overkommelige priser. Det er jo lidt af kunsten i LDS-projekter.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fidusen ved at lægge glasfiber på flamingo er ret enkel, du skal lægge et stykke lagen lærred eller et gammelt dynebetræk på og så male det med en akryl maling. Herefter kan du lægge glasfiber på uden at polyesteren "æder" flamingoen.

V.h. Håndværkeren
takker, det vil jeg huske. Havde godt nok på fornemmelsen at polyesteren ville skade flamingoen :-)

Der er noget med at der findes noget andet foam/ skum istedet for flamingo, men hvilken type det er, er jeg ikke helt klar over.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja der findes en anden form for stiv skumplade, jeg husker ikke lige navnet på produktet. Men så vidt jeg ved skulle det være ret dyrt at "lege" med.
Du kunne også lægge glasfiberen op med epoxy i stedet for polyester. Det er også stærkere.

MvH,

Bent.
Og kun 100 Gange giftigere at arbejde med ( På listen af Kræftfremkaldende stoffer )
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, og styren giver malerhjerne! Om det er epoxy eller polyester er efter min mening et spørgsmål om pest eller kolera!
Det siger sig selv at man ikke arbejder med de sager uden beskyttelse.

MvH,

Bent.
Det kunne du godt have fortalt mig for 35 år siden, der var jeg hos en bådebygger (læreplads) hvor vi også arbejdede med glasfiber uden masker eller anden for for beskyttelse.

V.h. Håndværkeren
Det farlige ved epoxy er at de farlige stoffer "cykler" lige gennem huden...
Tager man et epoxy-kursus så dumper man hvis der kommer farve eller epoxy på de hvide bomuldshandsker man bl.a. har på.
Så det er rum-dragten på hvis man arbejder med det stof..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også