Nyt badeværelse

Hejsa herinde.
Vi skal have renoveret vores badeværelse.... hvilket vil sige, vi skal have slettet en fordør og brækket en mur ned, for at få et nogenlunde stort badeværelse. Er der nogen af jer, der har et godt tip på et billigt "bad-firma" (også gerne tysk) der samtidig laver god kvalitet???? Og hvad kan/må vi gøre selv.... her tænker jeg på at brække gulv op og lægge gulvvarme..... Hvem kan hjælpe mig på vej... Selv om du bare har et lille tip.... vil jeg blive meget glad!
God weekend, med forhåbentlig godt vejr cool

OG FORRESTEN
Jeg ville så gerne have en "automatisk" vandhane (hvor man bare behøver række hånden hen for at tænde vandhanen) i badeværelset. Min man synes det er upraktisk, og jeg har af en bekendt hørt, at det bare er svært at regulere varmen..... men hvor tit ændrer man temperaturen i vandhanen... hvor man egentlig bare skal vaske sig og børste tænder???
Hvem har erfaringer?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Angående gulvvarme, har i central eller fjernvarme? Hvis det er central varme må i stort set alt selv, lige fra at anlægge til at tilslutte det.

Angående vandhanen, så synes jeg da ikke det er et problem at justere varmen? Ihvertfald ikke på Oras Electra som er en af de mest solgte, hvad for en vandhane henviser din mand til da?

Men personligt synes jeg da at regulering af vandtemperaturen skal være ligetil og ukompliceret ellers bliver man træt af det i længden.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
hvad angår hannen har jeg desværre ingen erfaring af , men mon ikke det firma der leverer det ved bedst, hvilken er den bedste og hvordan regulerer man varmen.

om gulvvarme, ka jeg kun anbefale det af flere grunde; bl.a. at det er varmest der hvor man har brug for nemlig fødderne(som japanerne siger at menneskets andet hjerte er fødden).
man sparere det plades radiatoren kræver, og ikke mindst varmeregningen bliver mindre.
Men til sagen:
Der skal 10 cm tyk beton hvor varmeslangen skal ligge 8heri.
der skal isolernig(flamingo plader er bedst i vådrum) under denne 10 cm beton for varmen ikke rygger ned til djælven.
der skal vådrums membran ovenpå beton og til sidst belægning.
husk der hvor der sprøjter vand skal der være vådrum membran.
hvis du har tænkt dig at sætte sådan en færdig brusekabine ,behøver du ikke vådrums membran.
der skal membran rundt omkring vasken .
det er det jeg kan komme på i grove træk.
go fornøjlse

p /p
Citat fra Braue

Hejsa herinde.
Vi skal have renoveret vores badeværelse.... hvilket vil sige, vi skal have slettet en fordør og brækket en mur ned, for at få et nogenlunde stort badeværelse. Er der nogen af jer, der har et godt tip på et billigt "bad-firma" (også gerne tysk) der samtidig laver god kvalitet???? Og hvad kan/må vi gøre selv.... her tænker jeg på at brække gulv op og lægge gulvvarme..... Hvem kan hjælpe mig på vej... Selv om du bare har et lille tip.... vil jeg blive meget glad!



1) Vådrumssikring - det er ikke bare et spørgsmål om hvor der "plasker" vand. Der er en direkte lovgivning omkring vådrumssikring som siger, der skal vådrumssikres 1 meter ud over "våd zone".

2) Gulvvarme installation er enkel i sig selv. Det er blot et spørgsmål om at nedstøbe pex-slanger i gulvet - installationen til centralvarmeanlæg, termostat m.v. ville det nok være fornuftigt at få vvs-installatøren til. Du kan hente brochurer omkring gulvvarmeanlæg i de fleste byggemarkeder.

Billigt Tysk badfirma - der må jeg give fortabt, snakker vi om badmøbler, sanitet eller?


Hej

Omkring lovgivningen for vådrumszoner har jeg brugt Lip.dk de har guider til det meste ligner det.
http://www.lip.dk/?ID=296&WEBID=0

Håber det hjælper og god fornøjelse med badeværelset
Mvh
Heine Jensen
Jeg bliver nød til at komme med en tilføjelse.
Det er en almindelig misforståelse, at vådrumssikringen (forstået som den vandtætning man smører på vægge og gulv) er et lovkrav.
Lovkravet er, at rummet skal være vandtæt. Det kan godt opnås på andre måder end med en vådrumssikring. For eksempel regnes et støbt betondæk af en vis kvalitet for vandtæt.
Ligesom man kan benytte specielle belægninger i stedet for fliser, der gør rummet vandtæt.

Korrekt at vådrumsbehandlingen er KLART den simpleste måde at efterleve kravet om vandtæthed. Men behandlingen er ikke et krav i sig selv.

Det er ikke ment som oplæg til debat, men blot til information
En tilføjelse til de 'automatiske' vandhaner. Jeg har personligt ikke hørt om dårlige erfaringer med de elektroniske vandhaner - specielt ikke fra Oras.

Oras har netop udvidet deres elektroniske vandhane katalog, hvilket må indikere at salget går forrygende og produkterne er populære.

Hygger mig bare (:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis