Havedams laven om hjælp

Hej alle

jeg går med en ide om at få lavet vores damme om. Vi overtog dem med vores hus vi købte sidste år, og vil gerne beholde det. Dog skal det laves om.
dammen ser sådan her ud nu;
http://www.akvarieplanter.dk/forum/album_pic.php?pic_id=509
album_pic.php?pic_id=514

den er bygget op med sten rundt om, men de er begyndt at falde i dammen lige så stille. Specielt hjælper vores 2 katte til med at mosle dem i dammen. Dog kan jeg egentligt godt li' udseendet uden sten.. lidt mere naturligt..
album_pic.php?pic_id=512

Det jeg gerne vil, er at lave mere plads her:

album_pic.php?pic_id=513

så man rent faktisk også kan gå der.
Det kan gøres på flere måder..
Dammen her skal sænkes, og trækkes "frem" så den starter ved fliserne, i stedet for at jordvolden er der.
album_pic.php?pic_id=509
her kan man se de 2 damme, og hvordan de "hænger" sammen. Min tanke er at nedlægge den lille dam, og lave et vandløb, der ender i et filter af en art. Her tænker jeg DIY - Gør det selv. Altså, dammens vand bliver suget ind i filtret, og spyttet ud i vandløbet, der så løber ind i dammen.
album_pic.php?pic_id=506

Her er den lille dam lidt tættere på:
album_pic.php?pic_id=510
og her er mit smukke arbejde med at tømme den:
album_pic.php?pic_id=511

altså ned i niveau med denne kant, og ryk dammen ind til fliserne:
album_pic.php?pic_id=507

Nogen der har erfaring med sådan noget? gode ideer?
Det skal siges at dammen blev lavet uden filter, eller noget som helst.. jeg kan ikke engang plante planter, da der ikke er hylder... og jeg har så mange guldfisk at de spiser alt jeg putter deri.. undtagen de par enorme nøkkeroser..

Det optimale jeg gerne vil, er at der er en studs i bunden af dammen, hvor vandet bliver suget ud, og så løber i en slange der evt. løber ved siden af vandløbet... men hvordan med tilstopning af sådan en stud.. hvordan laver man det? hvad skal man tænke på .. osv osv osv osv ....

åh ja, og jeg fandt en stak af disse:
album_pic.php?pic_id=503
album_pic.php?pic_id=502

Hvad er det? Guldsmede larver?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis