Gulvvarme i køkken og bad

Hej

Jeg er ved at ligge nyt trægulv m. varme i køkkenet. Jeg ligger 20mm pex i varmefordelingsplader. Jeg skal på et tidspunkt også lave nyt badeværelse, og trækker derfor rør op til badeværelset i samme omgang.

Så er spørgsmålet om jeg skal køre de to kredse på samme system. Gulvvarmen i køkkenet skal styres af en shunt som kan begrænse fremløbstemperaturen. Der er en, der har foreslået mig at nøjes med at sætte en returventil på kredsen til badeværelset, så det kun er køkkenet jeg styrer fremløbstemperatur på. Så kan jeg nøjes med at købe en minishunt til køkkenet og en returventil. Er det nemmere at styre temperaturen i badeværelset hvis den kobles på samme shunt som til køkkenet?

Mvh. Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvor stort et badeværelse er der tale om? Såfremt det ikke er over 10m2 vil det da være nemmest blot at sætte en returtermostat i badeværelset. Så er du fri for såfremt du ønsker at justere varmen i badeværelset at du skal til at gå ud til shunten - men blot justerer på returventilen.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Hvis du aligevel skal ud og investere i en minishunt, så kan du lige så godt, tilslutte dit badeværelse til denne, det er klart det nemmeste, og det fungerer!

Som mnoergaard skriver tjek www.megatherm-magneta.dk

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis