Hæk affalds problemerne !

Jeg har lige fundet en ny måde at komme af med de enorme mængder hækafklip man får, når man har 175 m. hæk der skal klippes.
Det kræver dog at man har en havetraktor med rotorklipper monteret. Jeg kørte simpelthen igennem stakkene et par gange så var det problem løst. Det blev så findelt at jeg blot kunne feje det sammen og smide det direkte på komposten. Jeg er ikke klar over om en almindelig rotor klipper kan gøre det samme, der er jo lidt mere fart på knivene under sådan en traktor plus lidt flere Hk. til at trække det igennem.
Men nu er ideen givet videre !

V.h. Håndværkeren smile
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan den godt - min bioklipper klarer det fint.

Sniffer  
Hvof dog det, det blev spredt ud over vejen, og nu er det blæst væk !
Nærmeste nabo bor 1/2 Km. væk
ja fint men hvis nu det f.eks. lå på plænen eller indkørsel kunne det være hit.

Jeg kunne jo ikke lige vide at der ikke er nogen der gider at bo ved siden af dig.............

ha ha
Der tager du så grusomt fejl, det er mig der ikke gider bo ved siden af andre. Jeg valgte lige netop dette hus fordi det lå lige midt i Naturen, med 75 m. ud til offentlig vej, på en bakke top endda med god udsigt til Østersøen.
Der ligger da også noget i indkørslen, men det forsvinder i løbet af en måneds tid.

HÆ HÆ
Annonce
En måned !? Ved du hvad... Jeg har løsningen !!
Jeg har nogle utrolig smukke brune slimede skabninger ude i haven, som stort set spiser alt organisk. Jeg sender straks et par tusinde til dig.
Så er det væk dagen efter !! biggrin
Bare glad for at kunne hjælpe, så ingen tak nødvendig....

Mvh Jesper
Tømrer

Hej Jesper.

Vi kan bytte, du får mine og jeg får dine. Jeg samler hver aften omkring 50 stk. op i en spand og salter dem.
Jeg har iøvrigt lavet mig en lang "pincet" af træ til at samle dem op med !
Og hækaffaldet er forlængst væk.

V.h. Håndværkeren
Hvem der bare kunne nøjes med 50 snegle om dagen ?!?!
Her tager det en ½ times tid, så har du omkring 2 kilo confused

Kan i øvrigt tilslutte mig pincet-/grilltangsmetoden.

Jeg hælder kogende vand i spanden - det skulle være det hurtigste, hvis man tænker lidt dyrevelfærd, selvom jeg af og til godt kan tilslutte mig behovet for at se de små bæster lide, men på den anden side, er de jo ikke SELV fløjet herop !!! cool


HEY!!! Det er blevet "sommer"ferie...

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis