Fliser på tarrazzogulv

Hej

Er der nogle der ved hvordan man bedst behandler et tarazzogulv før man lægger fliser på det? tænker på af-syreing/fedtning

Har alm tarazzo i badeværelset og malet tarazzogulv på wc'et, er fremgangsmåden den samme på det malede?

Er det nødvendigt at vådrumstætte gulvet når nu jeg lader tarazzoen ligge? der er vel en membran under den, og tarazzoen er vel jo stadig fin og hel, fjerner kun hulkilen rundt i kanten for at kunne samle gulv og væg fliser
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra braarup

Hej

Er der nogle der ved hvordan man bedst behandler et tarazzogulv før man lægger fliser på det? tænker på af-syreing/fedtning

Har alm tarazzo i badeværelset og malet tarazzogulv på wc'et, er fremgangsmåden den samme på det malede?

Er det nødvendigt at vådrumstætte gulvet når nu jeg lader tarazzoen ligge? der er vel en membran under den, og tarazzoen er vel jo stadig fin og hel, fjerner kun hulkilen rundt i kanten for at kunne samle gulv og væg fliser



Grundrens til at starte med. Efterfølgende ville jeg nok give vådrumsbeskyttelse, for at være sikker på det holder. Derefter en god fliseklæb - feks. Combifix fra Alfix der klæber på stort set alt.

Husk alle kalkrester m.v. skal væk.


Tak Thomas, det var også nogenlunde hvad jeg havde tænkt mig bare uden vådrumsbeskyttelsen, men da jeg nu også skal ha vaskemaskine derude, kommer den selvfølgelig på alligevel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra braarup

Tak Thomas, det var også nogenlunde hvad jeg havde tænkt mig bare uden vådrumsbeskyttelsen, men da jeg nu også skal ha vaskemaskine derude, kommer den selvfølgelig på alligevel


Det var da så lidt :-) Husk at benytte vådrumsbeskyttels og fliseklæb fra samme producent - da de ellers ikke yder garanti. Jeg ville nok vælge Alfix, men det er mest fordi jeg ved deres Combifix er god og kan klæbe på alle underlig - endda plastic.


jeg synes et lag primer inden du lægger flisserne vil være på sin plads . dette vil gøre at limet klister ordentlig og jævn.
go fornøjelse

p /p
Citat fra bahaman

jeg synes et lag primer inden du lægger flisserne vil være på sin plads . dette vil gøre at limet klister ordentlig og jævn.
go fornøjelse


Nu er primer jo ikke et mirakelmiddel smile Og det er i og for sig ikke nødvendigt, da fliserne nok skal klæbe alligevel, hvis man vælger den rigtige fliseklæb - har nu aldrig hørt at primer skulle få limen jævn? Det er da mig bekendt efter et par kvm2 fliser ens håndarbejde og tandspartlen der klarer den sag ;-)


endte med at købe en færdig pakke hos bauhaus fra lip hvor der er alt i, + en instruktions folder
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også